Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Skaaning
Er de et gåseæg? (Læst 1452 gange) Postet d. 22-03-14 kl. 18:13
Jeg fandt dette æg liggende i græsset ved et regnvandsbassin. De største fugle i nærheden var et par sølvmåger og en flok hættemåger. Det er i hvert fald ikke et sølvmågeæg og jeg tror en hættemåge ville være ked af at lægge sådan et stort æg, så jeg gætter på gås, måske svane?

Der var iøvrigt ingen tegn på reder i nærheden og ved gennemlysning af ægget var det "tomt". Ægget er helt hvidt, måler ca. 90x55 mm og vejer 175 g.

Nogen der ved noget om fugleæg?

Er de et gåseæg? (Jeg fandt dette æg liggende i græsset ved et regnvandsbassin. De største fugle i nærheden var et par)
Foto: Niels Skaaning
Klik på billedet for original størrelse (1280 x 960)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 22-03-14 kl. 19:09. Emne: Er de et gåseæg?
Helt rigtigt med Grågås.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels Skaaning
#2 Kommentar postet d. 22-03-14 kl. 19:55. Emne: Er de et gåseæg?
Ok, tak for svaret. Så er det jeg kommer til at tænke på, hvorfor en grågås dog lægger et æg midt i det hele og bare forlader det? Men det er måske ikke unormalt?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator