Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Preben Bach Nielsen
ikke find Holger, men find en fugl ;-) (Læst 2015 gange) Postet d. 23-03-14 kl. 21:57
Tog dette sjove billede i dag...

vil lige se om i kan finde den fugl der er på billedet.

Hvem kommer først med det rigtige svar

ikke find Holger, men find en fugl ;-) (Tog dette sjove billede i dag...
vil lige se om i kan finde den fugl der er på billedet.
Hvem komm)
Preben Bach Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Anne Tilling

Svaraktivitet:

(3)
#1 Svar postet d. 23-03-14 kl. 22:13. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Jeg mener at kunne se et øje mellem et par græsstrå lige over midten af billedet, hvor der er et rødbrunt blad. Derfra til venstre måske ryggen af en godt camoufleret fugl - bekkasin?

Svær at se!

Venlig hilsen

Anne

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#2 Svar postet d. 23-03-14 kl. 22:23. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)

Vi er vel i en gætteleg nu?

Det eneste, jeg kan se kan blive til en fugl, er den "brune sag" i billedets kant nederst til venstre.

Med lidt god fantasi kan man se dens hoved, ryg og bug, mens halen er udenfor fotoet.

-- og en "brun sag" i den biotop kunne være f.eks. sangdrossel eller rødhals, selvom der intet rødt ses.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Jens Duun Andersen

Svaraktivitet:

(12)
#3 Svar postet d. 23-03-14 kl. 22:33. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Kan også skimte noget...der hvor Anne beskriver...kunne være så simpelt som en gråand (hun)?

M.v.h.

Jens

Besvar | Kommentér

Peter Lindboe

Svaraktivitet:

(345)
#4 Svar postet d. 23-03-14 kl. 22:33. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Rorshach for fugletosser. Jeg kan tælle mindst 33 natravne.

Peter

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#5 Kommentar postet d. 23-03-14 kl. 22:38. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Hvis jeg stirrer længe nok, kan jeg se både en struds, en albatros og 4 kolibrier...

Men ellers er Annes bud også mit. Dog synes jeg det ligner lidt hovedet af en fasanhøne...

Besvar | Kommentér

Anne Tilling
#6 Kommentar postet d. 23-03-14 kl. 22:42. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Hej igen,

Jeg kan tilføje, at min datter mente at kunne se en rødmus i nederste del af venstre kant (godt nok ikke en fugl, men alligevel)!

Anne

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#7 Kommentar postet d. 23-03-14 kl. 22:55. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Gråand på rede yderligt i højre side over midten.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Ole Nielsen
#8 Kommentar postet d. 23-03-14 kl. 23:00. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Bjergvipstjert eller harekilling.

Ole

Besvar | Kommentér

Preben Bach Nielsen
#9 Kommentar postet d. 23-03-14 kl. 23:21. Emne: ikke find Holger, men find en fugl ;-)
Alle sammen fine bud, men i har endnu ikke gættet hvor og hvad der er fanget her.

Lidt hjælp: Det danske navn på fuglen begynder med B

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator