Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg. (Læst 902 gange) Postet d. 31-03-14 kl. 17:39
Hej

Har lige været til det halvårlige tjek hos tandlægen, og kom derfor til at tænke på denne plante, som jeg plejer at have i haven, og den er da her endnu, - stadig i knop, men de andre "knopper" er der, - hvad taler jeg om ?

mvh

Finn

Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg. (Hej
Har lige været til det halvårlige tjek hos tandlægen, og kom derfor til at tænke på denne plant)
Foto: Finn M. Hansen
Besvar | Kommentér

Niels Faurholdt

Svaraktivitet:

(656)
#1 Svar postet d. 31-03-14 kl. 17:42. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hej Finn

Du taler om Tandbælg og forhåbentlig nul huller.

vh. Niels

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen

Svaraktivitet:

(895)
#2 Svar postet d. 31-03-14 kl. 17:56. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hej

Det er da Tandrod den hedder, håber ikke tandlægen var så langt nede.

Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#3 Kommentar postet d. 31-03-14 kl. 17:59. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Ja, Finn, - det er jo ikke alle, der har regelmæssigt siddende tænder - men forhåbentlig kunne tandlægen hitte ud af det alligevel.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#4 Kommentar postet d. 31-03-14 kl. 18:04. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hej Niels

Jeg er næsten helt sikker på, at du mener noget andet, - Tandbælg er da vist ikke en korsblomst.

Denne her stammer i øvrigt oprindeliget fra dit domæne på Møns Klint, hvor jeg under et seminar på Liselund "kom til" at stikke nogle knolde i lommen, og efterfølgende dryssede dem ud i haven, - og nu er den overalt.

mvh

Finn

Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg. (Hej Niels
Jeg er næsten helt sikker på, at du mener noget andet, - Tandbælg er da vist ikke en kors)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#5 Kommentar postet d. 31-03-14 kl. 18:05. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
for lige at bore lidt i det: jeg tror ikke, Niels havde set billedet

Besvar | Kommentér

Niels Faurholdt

Svaraktivitet:

(656)
#6 Svar postet d. 31-03-14 kl. 18:10. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Jo, jeg har set billedet. Tandbælg var blot en tanketorsk i farten.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#7 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 00:24. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Hej

Ja, Tandrod (Cardamine (=Dentaria) Bulbifera) er det jo.

- på vej til tandlægen hader man ham som pesten, - en halv time senere er han det dejligste menneske på jorden

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6890)
#8 Svar postet d. 01-04-14 kl. 08:26. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
Og Tandbælg er en græs.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#9 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 08:49. Emne: Lyslilla korsblomst, og tandlægebesøg.
- ja, nemmerlig, - for god ordens skyld, Ole.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator