Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
Genoprettelse af den ægte Alm. Hyacint (Læst 301 gange) Postet d. 01-04-14 kl. 10:14
Jeg mente ellers at have indrapporteret en forvildet forekomst af arten Hyacinthus orientalis - altså denneher: - se linket HER

Men den observation kan jeg ikke finde i Naturbasen. Er den mon slettet?

Nu har jeg set forvildet Alm. Hyacint et andet sted, og ville gerne have lov indrapportere den.

Det er ikke almindeligt, at den art forvilder. Og det sker næppe ved frø. Men den kan stå i mange år og trives så nogenlunde i skovbryn og levende hegn, hvor den formentlig oprindelig er smidt ud med haveaffald.

Tilsyneladende har den svag, underjordisk formering??

hilsen fra HENRY

Genoprettelse af den ægte Alm. Hyacint (Jeg mente ellers at have indrapporteret en forvildet forekomst af arten Hyacinthus orientalis - alts)
Henry Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (666 x 500)
Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#1 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 10:18. Emne: Genoprettelse af den ægte Alm. Hyacint
Hovsa!

Jeg var da ellers inde under "artsoprettelse og redigering" - da jeg lavede denneher. Men samtidig havde jeg karplanteforum åben.

Der må være sket en overkrydsning.

Jeg prøver igen.

lille hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6890)
#2 Svar postet d. 01-04-14 kl. 10:36. Emne: Genoprettelse af den ægte Alm. Hyacint
Den er oprettet nu. Sletning af arter fra databasen sker meget sjældent og kun ved administrator, så den har ikke været oprettet før.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#3 Kommentar postet d. 01-04-14 kl. 10:43. Emne: Genoprettelse af den ægte Alm. Hyacint
Tak for det, Ole

Så må jeg huske forkert - og så har jeg altså osse en anden forekomst af arten Alm. Hyacint, hvor jeg skal hen og se efter, om den mon gror der endnu.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator