Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
Evt. oprettelse af ny art af forvildet havetulipan (Læst 426 gange) Postet d. 12-04-14 kl. 20:27
Brynet af Ryvangen naturpark rummer forvildede haveplanter, samt nogle formodentlig udplantede Påskeliljer, som ikke skal indrapporteres.

Der stod osse noget Tulipan, som jeg ikke har set forvildet før, og som formentlig er kommet ud med en smule havejord for en del år siden. Jeg regnede med, det nok var Tulipa tarda. Men i stedet passer den på Tulipa turkestanica.

Kan den oprettes, så jeg kan vise billedet.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#1 Svar postet d. 21-04-14 kl. 14:24. Emne: Evt. oprettelse af ny art af forvildet havetulipan
PÅ.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#2 Kommentar postet d. 03-05-14 kl. 16:28. Emne: Evt. oprettelse af ny art af forvildet havetulipan
Tak for oprettelsen - nu må jeg hellere se at få billedet på.

Planten ser ud til at have stået på stedet i flere år - men er vel oprindelig tilkommet ved, at nogen har smidt en spandfuld kasseret havejord ud i hegnet - gætter jeg da på. Andre forvildede haveplanter i området var bedre etablerede.

hilsen fra HENRY

PS: og hermed har jeg fået opklaret en observation af noget "Fuglemælk" i knop fra Vestvolden for flere år siden. Det kan meget vel have været sådan en grenet Tulipan.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator