Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Mere om ozonium (Læst 649 gange) Postet d. 26-06-07 kl. 15:19
Vi har i tidligere tråde diskuteret oprindelsen og beskaffenheden af fænomenet ozonium, der skulle have en relation til bl.a. svampen Hus-Blækhat. Jeg har holdt øje med det ozonium jeg fandt på en trækævle i Vestskoven. Det sidder næsten uforandret, dækker vel 15 pct. af kævlen, har bevaret sin spidste grenede struktur og er kun krympet en smule siden efteråret. - Svampe, herunder Hus-Blækhat - har jeg ikke set noget til på trækævlen.

Er der virkelig ikke nogen, der har lavet lidt biokemiske og strukturellse undersøgelser af ozonier? - Almindelige frugtlegemer af blækhatte lever jo højst en uges tid. - Har vi med en eller anden struktur at gøre, hvis opbygning kan sammenlignes med hårde vedsvampes som Tøndersvamps m.fl.s.

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 26-06-07 kl. 18:46. Emne: Mere om ozonium
Jeg har også opsøgt nogle af de ozonier fra sidste år, de er væk. Men du har da ret i, at det er mærkeligt at ingen interesserer sig for fænomenet. Kunne det ikke være noget at skrive speciale om, eller er det lige snævert nok? Hvad siger alle unge biologer her på sitet?

Kommentér

Michael Filtenborg
#2 postet d. 26-06-07 kl. 22:01. Emne: Mere om ozonium
shhhh Margaretha ikke give dne slags ideer ud offentligt shhhhh! Ej pjat. Jeg tror nettop at dette er så uudforsket at en del studerende "PHD" ville finde det noget af en mundfuld, da de ville skulle finde ud af stort set alt om disse organismer fra bunden.

Jeg ved ikke lige hvor mange der ligefrem skriver speciale i Mykologi, men kunne forestilel mig at det er et temmeligt smalt felt af biologer.

Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 postet d. 27-06-07 kl. 09:56. Emne: Mere om ozonium
En søgning på nettet giver 20700 svar, så gå bare i gang.

mvh

Ole

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 27-06-07 kl. 10:02. Emne: Mere om ozonium
Så ved du vist godt hvad du kan beskæftige dig med i sommerferien PE !

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator