Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Marianne Graversen
Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758) (Læst 455 gange) Postet d. 17-04-14 kl. 16:30
Hej

Kan jeg få oprettet ovenstående?

Arten er fundet i importtræ på Randers havn og jeg vil gerne rapportere den.

/Marianne

Kommentér

Walther Gritsch
#1 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 13:40. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
På!

Importtræ? Er de alle fire exoter? For jeg har (selvfølgelig) oprettet dem som almindelige.

Walther

Kommentér

Marianne Graversen
#2 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 13:53. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
Tak for hjælpen med dem alle

/Marianne

Kommentér

Brian Willum Petersen
#3 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 14:24. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
Jeg tvivler på nogen af dem er almindelige.

Mvh Brian.

Kommentér

Marianne Graversen
#4 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 14:29. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
Undskyld, jeg overså dit spørgsmål.

Nej de er ikke almindelige. De kommer formodentlig alle fra Baltikum. Når jeg alligevel gerne vil rapportere dem, skyldes det at det er interessant at så mange dyr (der tidligere har kunnet findes i DK) nu er tilbage via kraftværkerne. Og det må være vigtigt at følge spredningen, hvis en sådan finder sted.

De bør nok stå med rød i FogN.

/M

Kommentér

Brian Willum Petersen
#5 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 14:35. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
Jeg har fundet Gaurotes virginea i det nordlige Harzen, så helt til de baltiske lande skal man ikke.

Mvh Brian.

Kommentér

Walther Gritsch
#6 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 16:38. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
Det kunne da ha været rart at vide fra starten af Men nu er de alle fire i hvert fald gjort sjældne.

Walther

Kommentér

Marianne Graversen
#7 Kommentar postet d. 18-04-14 kl. 16:46. Emne: Sortgrå hvepsebuk - Xylotrechus rusticus (Linnaeus, 1758)
Det beklager jeg Walther! Tak for hjælpen

/Marianne

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator