Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Ulrik
Hvilken mariehøne? (Læst 401 gange) Postet d. 24-04-14 kl. 21:52
Jeg må have overset en variant af en af de almindelige, for jeg kan ikke genkende denne her fra Ledøje d.d. Er der nogen, der kan hjælpe?

Vh Poul

Hvilken mariehøne? (Jeg må have overset en variant af en af de almindelige, for jeg kan ikke genkende denne her fra Ledø)
Foto: Poul Ulrik
Klik på billedet for original størrelse (960 x 720)
Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#1 Kommentar postet d. 24-04-14 kl. 21:58. Emne: Hvilken mariehøne?
Hej Poul.

Godt spørgsmål. Hvor stort var den? Det indsnævrer feltet lidt. Jeg ser den som en variant af Øjeplettet Mariehøne eller Tiplettet - se f.eks. Janet Rowleys tiplettede - se linket HER

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Per Christiansen
#2 Kommentar postet d. 24-04-14 kl. 22:13. Emne: Hvilken mariehøne?
Jeg er også på tiplettet, efter hvad man kan se af pronotum, men helt ordinær er den bestemt ikke (hvilket gør den ekstra interessant), så det bliver lidt et skud. Makromorfologi er dog noget plastisk hos en række af arterne, se bare harlekin, så hvorfor ikke de andre

Mhv Per

Besvar | Kommentér

Poul Ulrik
#3 Kommentar postet d. 25-04-14 kl. 00:25. Emne: Hvilken mariehøne?
Hej Brian og Per,

Tak for svar og link. Den var nok lidt mindre end de fleste Syvplettede, så Tiplettet passer meget godt størrelsesmæssigt. Så længe, der ikke er "svaret", får tråden lov til at stå, og det kan da være, at der er nogen, der har set en tilsvarende?

Vh Poul

Besvar | Kommentér

Magnus Lauritsen

Svaraktivitet:

(614)
#4 Svar postet d. 22-02-21 kl. 12:25. Emne: Hvilken mariehøne?
Jeg er enig i tiplettet.

Mvh. Magnus.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator