Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dubbeld Samplonius
Tidlig hvepsevåge? (Læst 1118 gange) Postet d. 26-04-14 kl. 21:55
Jeg er ikke hel sikker på denne våge, fotograferet i dag på Amstrup enge (ØJ). Efter at have tjekket Benny Génsbøls Rovfuglene i Europa hælder jeg mest til hvepsevåge, men det er godt nok tidligt. I Dofbasen ligger årets hidtil eneste hvepsevåge-obs fra samme område, Jensnæs, ca. 500 m fra Amstrup Enge, også i dag, så det er nok den samme, men nu har jeg billedet og vil gerne høre om I andre også ser en hvepsevåge her.

Mvh Dubbeld

Tidlig hvepsevåge? (Jeg er ikke hel sikker på denne våge, fotograferet i dag på Amstrup enge (ØJ). Efter at have tjekket)
Foto: Dubbeld Samplonius
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 666)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 26-04-14 kl. 22:07. Emne: Tidlig hvepsevåge?
Nej, det er en helt almindelig type af Musvåge. I juvenil dragt, nu 2k.

Godt at være på vagt overfor tidlige Hvepsevåger, men de fleste inden 10-5 er nok fejlbestemt.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(627)
#2 Svar postet d. 26-04-14 kl. 22:09. Emne: Tidlig hvepsevåge?
Jeg vil mene det er en Musvåge med den hale.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Dubbeld Samplonius
#3 Kommentar postet d. 26-04-14 kl. 22:29. Emne: Tidlig hvepsevåge?
Ok, tak for svar begge to - så gør det ikke så meget at de fleste af de billeder jeg tog var uskarpe.

Mvh Dubbeld

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator