Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. april 2014

Tømme Fuglekasse efter fugl er flyttet ind - LOPPER

Hejsa,

vi har overtaget et sommerhus for knap 2 år siden, hvor der sidder nogle fuglekasser på.

Nu kender vi ikke så meget til natur / dyr - og var desværre ikke obs på at fuglekasser gerne skulle tømmes inden foråret kommer. Det har vi altså ikke gjort de sidste 2 vintere, og ved heller ikke om det blev gjort før.

Nu har vi fundet en del lopper i vores soveværelse, på hvis bagvæk hænger en af fuglekasserne. Så jeg antager at de kommer derfra, da vi har nogle utætte steder i væggen.

Yderlige har vi ingen husdyr, hvor de kunne komme fra.

Hvad skal vi gøre? Kan vi tømme fuglekassen alligevel med god samvittighed?

Jeg har fået en masse loppebid på kroppen og har allerede gjort alt muligt for at komme af med lopperne i soveværelset, men det lykkes jo ikke på sigt, hvis fuglehuset ikke bliver tømt.

Er der noget vi skæle være opmærksom med?

Jeg aner ikke hvad for en fugl der er flyttet ind, men så snart vi kommer ud af døren, flyver den ud af kassen.

mvh

Adi

De senest indberettede arter i Naturbasen: