Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bettina Lykke Mikkelsen
dværg eller troldflagermus eller måske noget trede.. (Læst 2247 gange) Postet d. 12-07-07 kl. 19:13
Hej

På Natur og Ungdom børnesommerlejr blev denne flagermus fundet, godt for kommen og ikke særlig tilfreds med at blive undersøgt, den hvæste en hel del.

Flagermusen er nu kommet lidt i varmen i håb om at den så er frisk nok til at kan flyve i aften.

Er der nogen der kan hjælpe med bestemmelsen, jeg har flere billeder og kan tage flere billeder (måske) da vi har den i "bur"

mvh

Bettina

dværg eller troldflagermus eller måske noget trede.. (Hej 

På Natur og Ungdom børnesommerlejr blev denne flagermus fundet, godt for kommen og ikke særl)
Foto: Bettina Lykke Mikkelsen
Kommentér

Bettina Lykke Mikkelsen
#1 postet d. 13-07-07 kl. 09:31. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
ikke nogen der kender denne?

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#2 postet d. 13-07-07 kl. 10:16. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
Hej Bettina -

prøv, om du kan få et nærbillede af dyrets hoved, især af øret. Så man kan se detaljerne, hvordan det er bygget, hvordan tragus (dvs. udvæksten fra midten af forkanten) er udformet.

Læs evt. også denne tråd: - se linket HER

vh/Peter

Kommentér

Bettina Lykke Mikkelsen
#3 postet d. 13-07-07 kl. 13:44. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
her kommer lidt flere billeder

dværg eller troldflagermus eller måske noget trede.. (her kommer lidt flere billeder)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 547)
Kommentér

Bettina Lykke Mikkelsen
#4 postet d. 13-07-07 kl. 13:44. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
et til - skal der bruges mere?

dværg eller troldflagermus eller måske noget trede.. (et til - skal der bruges mere?)
Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#5 postet d. 13-07-07 kl. 14:38. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
Fine billeder. Ud fra ørelåget vil jeg mene, der er tale om Brunflagermus. Jeg vi ldog godt lige tage lidt forbehold, og læse lidt mere om arterne.

At den ikke umiddelbart virker særlig brun, men mere over i det grålige, tror jeg skyldes at den er våd?

vh/Peter

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#6 postet d. 14-07-07 kl. 20:09. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
Ja, ørets proportioner peger på Brunflagermus.

vh/Peter

Kommentér

jane nordstrand
#7 postet d. 01-08-07 kl. 11:26. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..

Hej Bettina!

Sikke nogle flotte flagermusebilleder du har fået taget.

Hvordan har flagermusen det - er den sluppet ud i friheden?

Mange hilsner

Jane :O)

Kommentér

Anni & Peter Nielsen
#8 postet d. 01-08-07 kl. 17:47. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
Ja, og kunne du ikke lægge et billede ind i Galleriet, Bettina? Gerne et af de flotte nærbilleder...

vh/Peter

Kommentér

Bettina Lykke Mikkelsen
#9 postet d. 24-08-07 kl. 18:20. Emne: dværg eller troldflagermus eller måske noget trede..
Hej Peter og Jane

Så fik jeg tid til at svare, der har været meget at se til hen over sommeren

Peter, mange tak for hjælpen til bestemmelse, det ente med at et af mine billeder kom i Horsens folkeblad, sammen med en artikel om Børnesommerlejren.

I forhold til den farve har du kanske ret, den var våd og da den blev tør blev den den rigtig brune farve.

Jeg skal nok få lagt nogle af billeder op på siden, når jeg en dag for tid, jeg har en kæmpe stak jeg skal igennem

Jane, flagermusen var frisk igen efter to dage inde i varmen. Om aften på anden dag, jeg vi skulle kikke til den var den pludselig kommet du og sad på siden af buret, så vi åbnede vindet og satte buret derhen, lidt efter fløj den sin vej.

dværg eller troldflagermus eller måske noget trede.. (Hej Peter og Jane

Så fik jeg tid til at svare, der har været meget at se til hen over sommeren

)
Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator