Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mads Danielsen
Kan denne koralsvamp artsbestemmes fra foto? (Læst 406 gange) Postet d. 28-06-14 kl. 12:19
Jeg fotograferede disse koralsvampe i Gribskov i sept. for et par år siden på løvbund. Det er ikke lykkedes mig her på sitet at finde entydigt svar på hvad art det drejer sig om ud fra billederne alene. Er det muligt at artsbestemme den ud fra disse 2 fotos alene? Og i så fald hvilken art er der tale om?

Kan denne koralsvamp artsbestemmes fra foto? (Jeg fotograferede disse koralsvampe i Gribskov i sept. for et par år siden på løvbund. Det er ikke l)
Mads Danielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Mads Danielsen
#1 Kommentar postet d. 28-06-14 kl. 12:20. Emne: Kan denne koralsvamp artsbestemmes fra foto?
Og det andet foto:

Kan denne koralsvamp artsbestemmes fra foto? (Og det andet foto:)
Mads Danielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 28-06-14 kl. 12:45. Emne: Kan denne koralsvamp artsbestemmes fra foto?
Hej Mads

Velkommen til F&N

Koralsvampe er svære at bestemme, det er nødvendigt at kunne se nærmere på grenene, smag og om især stokbasis rødmer ved såring, eller ej. Endvidere er det vigtigt at vide om den vokser på fed muldbund, eller ej.

Jeg har intet bud på en art.

Mvh, Torbjørn

Nedenstående bestemmelsesnøgle kan om end ikke andet, så vise hvad du er oppe imod!

- se linket HER

Mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mads Danielsen
#3 Kommentar postet d. 28-06-14 kl. 21:21. Emne: Kan denne koralsvamp artsbestemmes fra foto?
Hej Torbjørn

Tak skal du have.

Ja, jeg havde det lidt på fornemmelsen, da jeg så hvor få observationer der egentlig var af koralsvampe.

Den må gå som en koralsvamp sp.

Og tak for link til nøglen.

Mvh Mads

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator