Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Knud Ellegaard
Hvilken larve? (Læst 362 gange) Postet d. 01-07-14 kl. 22:00
Kan der overhovedet sættes navn på denne lille Dims? Og måske er det i et helt andet forum der skal spørges.

Den er fra sidste uge langs skovvej i blandet løvskov nær Køge. Det er tidsel den sidder på.

Hvilken larve? (Kan der overhovedet sættes navn på denne lille Dims? Og måske er det i et helt andet forum der skal )
Foto: Knud Ellegaard
Klik på billedet for original størrelse (650 x 607)
Besvar | Kommentér

Knud Ellegaard
#1 Kommentar postet d. 01-07-14 kl. 22:45. Emne: Hvilken larve?
Jeg glemt at oplyse, at den er 12 mm lang. (Har altid en stump målestok med i lommen)

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 17-05-15 kl. 15:27. Emne: Hvilken larve?
Hej Knud

Faldt over denne tråd i gang med oprydning af gamle tråde. Den ser interessant ud, og den er i gang med et hudskifte (den gamle hud er foldet sammen nede i bunden). Derfor er den nok svær at sætte navn på, men har jeg ret i, at den har sorte prikker på fødderne? Måske kan du lave et nærbillede af dem?

Det kunne måske være et kendetegn, som kunne lede til bestemmelse

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Knud Ellegaard
#3 Kommentar postet d. 17-05-15 kl. 21:52. Emne: Hvilken larve?
Hej Anni

Det er beundringsværdigt, at du prøver at lukke de løse ender som stadig flagrer i vinden.

Jeg har fundet originalbilledet frem fra gemmerne og zoomet kraftigt ind. Du har ret, der er tydelige sorte pletter på benene. Jeg tror ikke, at en endnu kraftigere forstørrelse vil bringe noget nyt frem, det begynder bare at blive uskarpt.

Hilsen Knud

Hvilken larve? (Hej Anni
Det er beundringsværdigt, at du prøver at lukke de løse ender som stadig flagrer i vinden.)
Foto: Knud Ellegaard
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 Kommentar postet d. 17-05-15 kl. 22:12. Emne: Hvilken larve?
Hej Knud

Gamle tråde er en ekstremsport jeg dyrker

Flot forstørrelse, men hm... mon de hvide "sokker" bare er rester af hudskiftet. Og mon den får mønster på kroppen?

Den er stadig spændende, og jeg håber, at nogle bider på, når tråden er kommet frem igen

Jeg har stadig ingen idé om, hvad det kan være. Men jeg prøver at søge bredt på tidsel og se, om noget dukker op.

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator