Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Østerby
Hjælp til ID på svampe (Læst 255 gange) Postet d. 06-07-14 kl. 18:07
Denne gruppe fandt jeg i min græsplæne i Hjørring i dag.

Hjælp til ID på svampe (Denne gruppe fandt jeg i min græsplæne i Hjørring i dag.)
Foto: Anders Østerby
Klik på billedet for original størrelse (765 x 567)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#1 Svar postet d. 06-07-14 kl. 18:38. Emne: Hjælp til ID på svampe
Hej Anders

Det er en art af Bruskbold (Scleroderma). Arterne kan stort set ikke bestemmes uden at se den opgravede basis, og uden at vide hvilke slags træer der groede i umiddelbar nærhed.

Hvis du er interesseret kan jeg rimeligvis bestemme den hvis du sender et halvt af det største eks. til mig (Torbjørn Borgen, Sensommervej 142, 8600 Silkeborg)

Det vil også være befordrende hvis du sender mig et fuldt opløst foto (til torbjoern.borgen -snabela- gmail.com

Mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#2 Svar postet d. 09-07-14 kl. 13:06. Emne: Hjælp til ID på svampe
Hej Anders

Tak for ulejligheden!

Jeg er ikke i tvivl om at det er Bovist-bruskbold, da overfladen er omtrent glat, der kun er antydning af stok ved basis, den ikke helt tynde skorpe (peridie), samt de mikroskopiske karakterer.

Med venlig hilsen

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator