Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana? (Læst 232 gange) Postet d. 07-07-14 kl. 21:27
Denne larve blev set i går, d 6 juli - i et større pilekrat ved Grenå Skovsø.

Længde ca 20 mm

Jeg vil mene, at det må være Agonopterix ocellana. Jeg kan ikke finde nogen, der matcher bedre.

Og ocellana går også på bla. Pil (ud over Birk og Eg) - og er Almindelig.

.. men jeg vil dog lige sende den i "høring"

mvh Kjeld

Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana? (Denne larve blev set i går, d 6 juli - i et større pilekrat ved Grenå Skovsø.

Længde ca 20 mm

)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1280 x 800)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#1 Kommentar postet d. 07-07-14 kl. 21:29. Emne: Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana?
Den var konstant på farten og ret svær at få i kassen.

Jeg har mindst taget 100 skud.

Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana? (Den var konstant på farten og ret svær at få i kassen.
Jeg har mindst taget 100 skud.

)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#2 Kommentar postet d. 07-07-14 kl. 21:30. Emne: Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana?
Absolut en af de larver, man burde have taget med Flash, som forærer noget kortere lukketid....

mvh Kjeld

Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana? (Absolut en af de larver, man burde have taget med Flash, som forærer noget kortere lukketid.... :-)
)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#3 Kommentar postet d. 07-07-14 kl. 21:34. Emne: Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana?
Skal vi lave den til "DAGENS LARVE", vil jeg godt tilføje et foto af Imago, taget i maj 2013

Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana? (Skal vi lave den til "DAGENS LARVE", vil jeg godt tilføje et foto af Imago, taget i maj 2013)
Klik på billedet for original størrelse (1280 x 804)
Besvar | Kommentér

Line Sabroe

Svaraktivitet:

(185)
#4 Svar postet d. 08-07-14 kl. 13:13. Emne: Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana?
Hej Kjeld

Ingen indvendinger herfra . Den eneste konkurrent til de foderplanter i Agonopterix slægten er conterminella, og den ser helt anderledes ud. Din larve har alle de sorte pinaculi på nakkeskjoldet, der passer med ocellana, så den er jeg helt med på.

VH Line

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#5 Kommentar postet d. 08-07-14 kl. 15:11. Emne: Er der invendinger mod at kalde denne her Agonopterix ocellana?
Det´ bå dæili, Line.

Sådan ser jeg også på det.

mvh Kjeld

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator