Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Evy Lindenborg
Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen? (Læst 640 gange) Postet d. 08-07-14 kl. 18:33
Overvejer kraftigt en fototur i morgen efter kryb, kravl, planter og hvad der ellers lige dukker op.

Har tænkt på Klostermølle/Sukkertoppen, men er der steder der kunne være mere indbringende med kørsel ikke meget mere end 30-45 min fra Horsens?

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#1 Kommentar postet d. 08-07-14 kl. 19:26. Emne: Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen?
Jeg kender ikke Klostermølle/Sukkertoppen, så jeg aner ikke, hvor meget der skal til, for at være ''mere indbringende''.

Men der er da kun 65-70km til Herning og Knudmosen!

Jeg har tænkt mig at ''bo'' der i morgen og de næste par dage - og kunne da i høj grad have brug for hjælp til at kigge og - især - navngive. Særligt planterne er ret forsømte mht. opmærksomhed. Artslisten ser foreløbig således ud - se linket HER

Og et forslag til en rute på lidt over 11km - se linket HER Det kan gøres på et par timer, men har du kamera med, og er lidt nysgerrig, så tager det nok en uges tid! Et mindre udsnit af mosen kan derfor anbefales, hvis det skal overstås samme dag

Som nævnt er jeg i mosen det meste af dagen, så har du lyst, tager jeg kogekar og vand med og giver en kop kaffe ved den store sø

Besvar | Kommentér

Bent Vestergård Petersen
#2 Kommentar postet d. 08-07-14 kl. 19:37. Emne: Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen?
Hej Evy

Hvad med en tur ud på nogle lokaliteter nord for Horsens Fjord - de var i hvert fald i 1990''erne ret gode - Trustrup Udkigshøjde med Kobjælder, Sondrup Plantage, Uldrup Bakker og Amstrup Enge.

mvh

Bent

Besvar | Kommentér

Evy Lindenborg
#3 Kommentar postet d. 08-07-14 kl. 22:25. Emne: Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen?
Tak for tippet og invitationen Henrik, men jeg er bange for at det du har fundet til mig Bent, ser umådeligt spændende ud.

Besvar | Kommentér

Bent Vestergård Petersen
#4 Kommentar postet d. 08-07-14 kl. 22:37. Emne: Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen?
Hej Evy

Jeg er spændt på at se hvad du finder der nord for Horsens, hvis det bliver dit valg.

Jeg gennemgik aralerne for Århus Amt i starten af 1990''erne - men i september-oktober - for beskrivelser at tilstand, plejeforslag mm. og husker dem som sandede bakker med hedelyng og andre sandjordsarter og Amstrup Enge som artsrigt kalkkær.

Det er i hvert fald et mål til en gang jeg får bedre tid.

God tur !

mvh

Bent

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#5 Kommentar postet d. 09-07-14 kl. 01:00. Emne: Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen?
Nå... Men nu får jeg jo så endnu mere lyst til at finde noget i Knudmosen, så du vil ærgre dig gul og grøn over dit valg!

God tur og god fornøjelse! Og kommer du en anden gang i nærheden af Herning, så ligger mosen der nok endnu

Besvar | Kommentér

Evy Lindenborg
#6 Kommentar postet d. 09-07-14 kl. 14:37. Emne: Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen?
En lille tur til Sondrup Plantage blev det til.

Jeg er ikke god til at gå alene i en ukendt skov, så den store tur må blive i ferien når manden kan tage med.

Turen derud var smuk og sikke en lydkulisse man træder ud i.

Der var ikke meget at komme efter ud over de sædvanlige, men kameraet og jeg blev rørt, før varmen og fugten drev mig retur igen.

Hvor skal jeg tage hen på tur i morgen? (En lille tur til Sondrup Plantage blev det til.
Jeg er ikke god til at gå alene i en ukendt skov, s)
Foto: Evy Lindenborg
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator