Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Guldsmede og vandnymfer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Vilhelm Hansen
Afvigende Almindelig Vandnymfe? (Læst 1140 gange) Postet d. 22-07-14 kl. 13:49
Jeg troede jeg havde fået styr på Almindelig Vandnymfe, som jeg genfandt i dag, men når jeg ser et af billederne af et af dyrene, bliver jeg i tvivl. 2. bagkropsled ser helt sort ud (mangler sparen der er på Alm. V.)og så bomben på 7. led.

Er det en Almindelig Vandnymfe?

Bedste hilsner Lars

Afvigende Almindelig Vandnymfe? (Jeg troede jeg havde fået styr på Almindelig Vandnymfe, som jeg genfandt i dag, men når jeg ser et a)
Lars Vilhelm Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1104 x 1488)
Besvar | Kommentér

Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(647)
#1 Svar postet d. 22-07-14 kl. 14:52. Emne: Afvigende Almindelig Vandnymfe?
Her er tale om lidt individuel variation. Bagkanten af pronotum er jævn som den skal være (pil 1). Den blå stribe (pil 2) er bredere end den sorte stribe (pil 3) som ligger udenfor. Det passer også. Farven på de to første bagkropsled er løbet ud (pil 4), og der plejer at være lidt mere spids på figuren på led 7. Men pronotum og striberne foran på brystet siger Almindelig vandnymfe.

mvh Peter

Afvigende Almindelig Vandnymfe? (Her er tale om lidt individuel variation. Bagkanten af pronotum er jævn som den skal være (pil 1). D)
Peter Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1104 x 1488)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Vilhelm Hansen
#2 Kommentar postet d. 22-07-14 kl. 15:45. Emne: Afvigende Almindelig Vandnymfe?
Hej Peter!

Tusind tak for dit meget store arbejde med at gennemgå min vandnymfe i detaljen. Det er meget flot og enormt lærerigt for en novice som mig.

Jeg mener jeg har forstået dine pointer, så jeg kan kende dem i fremtiden.

Bedste hilsner Lars Vilhelm Hansen

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(8)
#3 Svar postet d. 22-07-14 kl. 17:21. Emne: Afvigende Almindelig Vandnymfe?
Ja, det er virkelig brugbart stof. Det ville bare være være SÅ fantastisk, hvis illustrationer som Peters kunne fastfryses i Felthåndbogen og altid lå "øverst". Har selv lagt en fejlbestemt bregne i Galleriet, der automatisk lå som første billede i artikel i felthåndbogen for en tid...det er jo noget rod.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator