Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Flemming Larsen
ung måge (Læst 668 gange) Postet d. 22-07-14 kl. 19:14
De er ikke nemme de måger. Det nærmeste jeg kan komme mht. at sætte navn på denne ret store unge måge fra Aarhus Østhavn, er Sølvmåge - ene og alene baseret på den sorte "knast" på næbet.

Men er det nok? I min bog står det, at den skal have mørk ktop. Hvilket jeg jo ikke lige synes, den har.

Er der andre og bedre bud?

ung måge (De er ikke nemme de måger. Det nærmeste jeg kan komme mht. at sætte navn på denne ret store unge måg)
Foto: Aarhus Østhavn, d. 22,07,2014
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 684)
Besvar | Kommentér

Flemming Nielsen

Svaraktivitet:

(57)
#1 Svar postet d. 22-07-14 kl. 21:06. Emne: ung måge
Jo, det er en sølvmåge i 1. sommerdragt, dvs. en fugl i 2. kalenderår klækket sidste år. I modsætning til helt unge sølvmåger har den delvist lys vinge i modsætning til unger fra i år, der er brune. Næbfarve og mørkt øje passer også til alderen. Ældre fugle får lysere øjne og efterhånden gulligt næb.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Flemming Larsen
#2 Kommentar postet d. 23-07-14 kl. 00:35. Emne: ung måge
Takker for for det gode svar.

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#3 Svar postet d. 23-07-14 kl. 00:47. Emne: ung måge
Jeg vil gerne lige give den år til, en 3k fugl da den allerede har hvid plet på yderste håndsvingfjer, gult næb og kridhvid bug. Er billedet virkeligt taget for nyligt? Det ligner en vinter-hovedtegning.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#4 Svar postet d. 23-07-14 kl. 00:51. Emne: ung måge
Hov, glemte at nævne at tertialer samt ryg- og mange dækfjer er udskiftede...dur ikke på en anden-års sølmåge, så 3k.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Flemming Larsen
#5 Kommentar postet d. 23-07-14 kl. 08:18. Emne: ung måge
Billedet er garanteret dugfriskt fra min tur på Østhavnen i går (d. 22. juli 2014).

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(651)
#6 Svar postet d. 23-07-14 kl. 08:49. Emne: ung måge
Ok, det for længe siden, jeg har kigget på måger, kan jeg se. Men en 3k-type er det.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Flemming Nielsen

Svaraktivitet:

(57)
#7 Svar postet d. 23-07-14 kl. 17:59. Emne: ung måge
Ja, det er da godt nok et usædvanligt mørkt hoved, den har på denne årstid. Mht. alderen så blev jeg lidt forvirret af det tilsyneladende meget mørke øje.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator