Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. januar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Eske Holm
Ensian eller is (Læst 358 gange) Postet d. 23-07-14 kl. 22:10
Hej alle

Jeg fik et hurtigt skud af denne blåfugl fra et fugtigt område med benbræk mellem større områder med klokkelyng ved Tranum. Jeg har set isblåfugle fra området før, men er dette en slidt is uden de orange sømpletter eller kan det være en ensian?

-Thomas

Ensian eller is (Hej alle :-)

Jeg fik et hurtigt skud af denne blåfugl fra et fugtigt område med benbræk mellem st)
Foto: I eller E
Besvar | Kommentér

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(469)
#1 Svar postet d. 23-07-14 kl. 22:59. Emne: Ensian eller is
Det er en slidt Isblåfugl han, hvor man kan se de sorte v-pletter i sømfelt som er på indeside af de røde sømmåner der er bleget væk. Dem har Ensianblåfugl ikke. På forvinge underside i diskalcelle mangler rodplet så det udelukker også Almindelig Blåfugl som nu er friskklækket i anden gen.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(469)
#2 Svar postet d. 23-07-14 kl. 23:05. Emne: Ensian eller is
Den er så slidt denne blåfugl, og det er samtidlig svært at vudere størrelse? Og de kraftig markeret v-pletter i sømfelt får mig mere til at tænke idas/argus istedet for amandus?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jørn Bittcher
#3 Kommentar postet d. 23-07-14 kl. 23:13. Emne: Ensian eller is
Enig med Lars i #2. Hverken Ensian eller is!

Besvar | Kommentér

Thomas Eske Holm
#4 Kommentar postet d. 24-07-14 kl. 09:07. Emne: Ensian eller is
Tak for svarene. Jeg arkiverer den som ubestemt.

-Thomas

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator