Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
11. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Guldsmede og vandnymfer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Vilhelm Hansen
Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe? (Læst 1262 gange) Postet d. 28-07-14 kl. 21:43
Jeg er gået helt kold i Vandnymfebestemmelse - Kan i hjælpe med denne her?

Nivå, 28/7 2014.

Bedste hilsner Lars V. Hansen

Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe? (Jeg er gået helt kold i Vandnymfebestemmelse - Kan i hjælpe med denne her?
Nivå, 28/7 2014.
Bedste)
Lars Vilhelm Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1152 x 1232)
Besvar | Kommentér

Bjørn Jensen

Svaraktivitet:

(718)
#1 Svar postet d. 28-07-14 kl. 21:45. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
flagermus vandnymfe. Hilsen Bjørn.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Kevin Kuhlmann Clausen

Svaraktivitet:

(163)
#2 Svar postet d. 29-07-14 kl. 10:08. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
Enig i flagermus.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Vilhelm Hansen
#3 Kommentar postet d. 29-07-14 kl. 13:59. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
Tusind tak!

Jeg kunne bare ikke se skoven for bare træer! Efter studier af flere billeder, kan jeg se "flagermusen" på et af de første led.

Bedste hilsner Lars

Besvar | Kommentér

Bo Nielsen
#4 Kommentar postet d. 29-07-14 kl. 17:18. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
Et andet næsten sikkert kendetegn er den brudte skulderlinie på hannen, som tydeligt ses på dit billede.

VH. Bo

Besvar | Kommentér

Lars Vilhelm Hansen
#5 Kommentar postet d. 29-07-14 kl. 17:45. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
Tusind tak for det kendetegn Bo, jeg kan se det på flere af mine billeder. Jeg går ud fra det er den blå streg på ryggen der er brudt af sort.

Er kendetegnet helt stabilt?

Denne fyr troede jeg også var Flagermus Vandnymfe, men den synes ikke at have brud på den blå linie på ryggen.

Bedste hilsner Lars

Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe? (Tusind tak for det kendetegn Bo, jeg kan se det på flere af mine billeder. Jeg går ud fra det er den)
Lars Vilhelm Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 754)
Besvar | Kommentér

Bo Nielsen
#6 Kommentar postet d. 29-07-14 kl. 18:11. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
Det er ikke helt stabilt, men en meget god rettesnor til at sjusse sig ind på den rigtige art

VH. Bo

Besvar | Kommentér

Lars Vilhelm Hansen
#7 Kommentar postet d. 29-07-14 kl. 19:19. Emne: Kan i hjælpe med id på denne Vandnymfe?
Tusind tak!

Det er altid godt med en sjus

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator