Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat... (Læst 903 gange) Postet d. 17-08-14 kl. 19:15
dybt inde i nåleskoven i mosset derinde ??

Ganske behagelig duft.

Her flere udviklingsfaser....

Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat... (dybt inde i nåleskoven i mosset derinde ??
Ganske behagelig duft.
Her flere udviklingsfaser....
:)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1182 x 791)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 17-08-14 kl. 19:16. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
1

Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat... (1)
Klik på billedet for original størrelse (977 x 654)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 17-08-14 kl. 19:17. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
2

Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat... (2)
Klik på billedet for original størrelse (705 x 801)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 17-08-14 kl. 19:18. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
Unge udgaver de sidste to billeder

Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat... (Unge udgaver de sidste to billeder)
Klik på billedet for original størrelse (772 x 759)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 17-08-14 kl. 19:20. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
I skovens dybe stille ro...

-der anes Tragthatte

Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat... (I skovens dybe stille ro...
-der anes Tragthatte
:-))
Klik på billedet for original størrelse (936 x 626)
Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen

Svaraktivitet:

(705)
#5 Svar postet d. 17-08-14 kl. 21:08. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
Det kunne det måske godt være, men jeg ville forvente lidt mere tendens til en indrullet rand end tilfældet er her. Hvad er det lige der får dig til at afskrive Almindelig Tragthat?

mvh Niels.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#6 Svar postet d. 17-08-14 kl. 21:59. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
Jeg vil gerne se den ved lejlighed Per, den ser spændende ud men jeg har ikke noget umiddelbart bud, lav et sporeafkast så er du rar! - Niels, det er ikke Almindelig Tragthat på grund af den skinnende (glatte til pruinøse? hat).

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#7 Kommentar postet d. 17-08-14 kl. 22:04. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
OK, jeg tilskrev bare at måtte være fordi den var våd...

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#8 Svar postet d. 17-08-14 kl. 22:08. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
Jeg er ikke skråsikker Niels, men mikroskopet vil afsløre om det er i den slægt (Infundibulicybe), eller en af de egentlige tragthatte (Clitocybe) Torbjørn

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#9 Kommentar postet d. 17-08-14 kl. 22:35. Emne: Mon ikke jeg på Klimturen fandt Kødfarvet Tragthat...
Er der nogen der har en ide om hvad de helt små svampe på billede nr. 2 er?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator