Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ella Margrethe Bang Harders
Er det muligt at bestemme disse svampe? (Læst 378 gange) Postet d. 21-08-14 kl. 13:48
Fundet i vores græsplæne i dag.

Vejle-Midtfyn

mvh

Ella Margrethe

Er det muligt at bestemme disse svampe? (Fundet i vores græsplæne i dag.

Vejle-Midtfyn

mvh

Ella Margrethe)
Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 660)
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 21-08-14 kl. 13:50. Emne: Er det muligt at bestemme disse svampe?
Lameller.

Er det muligt at bestemme disse svampe? (Lameller.)
Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 660)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 21-08-14 kl. 14:20. Emne: Er det muligt at bestemme disse svampe?
Det kunne godt være en i Conocybe (keglehat) slægten men mikroskopi er nødvendigt. Jeg ved ikke om nogen herinde kan komme det nærmere

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

#3 Kommentar postet d. 21-08-14 kl. 14:45. Emne: Er det muligt at bestemme disse svampe?
Mange tak for svaret Jette.

Jeg venter lige med at lukke for at se, om der skulle komme flere svar.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#4 Svar postet d. 21-08-14 kl. 15:29. Emne: Er det muligt at bestemme disse svampe?
Hej Ella-Margrethe

Enig i keglehat. Og hvis du lover ikke at sige det videre (keglehatte kan ikke bestemmes uden mikro)så ligner den rigtigt meget Conocybe pubescens. - se linket HER Hvis du en dag skal have en bestemt skal vi have helt friskt materiale, fotograferet så man kan se om de har hår på hat og stok. Det er også meget vigtigt med et billede af stokbasis så man kan se om de har rod eller knold. Et link til nogle af mine keglehatte - se linket HER

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jens Christian Schou

Svaraktivitet:

(66)
#5 Svar postet d. 21-08-14 kl. 18:35. Emne: Er det muligt at bestemme disse svampe?
Fine fotos Thomas !

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

#6 Kommentar postet d. 22-08-14 kl. 09:35. Emne: Er det muligt at bestemme disse svampe?
Mange tak for svar og link Thomas.

Jeg kan kun give Jens ret - og jeg synes det er meget overskueligt.

Jeg kan godt se, den ligner meget.

Der er hår på stokken, men jeg kan ikke se, om der er hår på hatten, og jeg har ikke noget billede af stokbasis, så vi kommer nok ikke længere med den, da jeg ikke er sikker på, at jeg kan finde den igen.

Ærgerligt da det ser ud til, at den er sjælden.

mvh

Ella Margrethe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator