Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Olin
Hvilken spurv / finke (Læst 1906 gange) Postet d. 30-07-07 kl. 11:26
Denne lille fyr sad - desværre for højt til et godt billede - og sang meget rent, regelfast og vedvarende 'tuuui...tuuui...tuuui...' hvor hvert lille 'tuui' varede lidt over et halvt sekund, og hver pause et sekunds tid... starten af lyden var skarp men ubestemmelig vi kunne have kaldt den duui, guui, puui eller fuui uden at have ramt alt for meget ved siden af... lyden var behagelig, og på ingen måde skinger, og det afsluttende 'i' tydeligt en højere tone... passer ikke umiddelbart med de lyde jeg har kunnet finde for f.eks. grønirisk.

Fæst ikke for meget lid til farven, den sidder i aftensol, men fremstod mest grålig.

Hvilken spurv / finke (Denne lille fyr sad - desværre for højt til et godt billede - og sang meget rent, regelfast og vedva)
Foto: Søren Olin
Kommentér

Stig Linander
#1 postet d. 30-07-07 kl. 11:32. Emne: Hvilken spurv / finke
Jeg vil nu alligevel sige Grønirisk.

Den har et stort repertoire af lyde, og kan sagtens sige det du brskriver.

M.v.h.

Stig.

Kommentér

Kim Møller
#2 postet d. 31-07-07 kl. 23:34. Emne: Hvilken spurv / finke
Din fugl ligner på en prik en fugl der 'generede' min udendørs-morgenkaffe i sidste uge.

Tilsidst vendte den sig om, og jeg var ikke i tvivl: Grønirisk.

Hvilken spurv / finke (Din fugl ligner på en prik en fugl der
Foto: Kim Møller
Kommentér

Svend Ove Jensen
#3 postet d. 31-07-07 kl. 23:47. Emne: Hvilken spurv / finke
Ingen tvivl om Grønirisk.Og de kan sagtens sige præcis som beskrevet.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator