Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tamara Lara Furrer
Spiselig champignons uden microskop (Læst 307 gange) Postet d. 24-08-14 kl. 20:57
Hejsa, samme sted som jeg har høstet agerchampignon i starten af juli sidste år, har jeg nu fundet en mindre champignon art.

Den dufter knap så lækkert og smager heller ikke helt så godt som agerchampignon, men stadig okay. Måske lidt med en bi-smag af kuglepen.

Men der er til en stor høst, så jeg er alligevel alt for nysgerrig og håber I kan hjælpe mig med at komme nærmere.

Den ser hverken ud til at gulne eller rødme. Den er tilspidset ned efter og vokser på eng (ved Langelands festival).

Ville I turde spise den?

Spiselig champignons uden microskop (Hejsa, samme sted som jeg har høstet agerchampignon i starten af juli sidste år, har jeg nu fundet e)
Tamara Lara Furrer har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1291 x 864)
Besvar | Kommentér

Tamara Lara Furrer
#1 Kommentar postet d. 24-08-14 kl. 20:58. Emne: Spiselig champignons uden microskop
Et billede af yngrer eksemplarer

Spiselig champignons uden microskop (Et billede af yngrer eksemplarer)
Klik på billedet for original størrelse (659 x 466)
Besvar | Kommentér

Tamara Lara Furrer
#2 Kommentar postet d. 24-08-14 kl. 21:01. Emne: Spiselig champignons uden microskop
Og et større eksemplar med en lidt atypisk stok

Spiselig champignons uden microskop (Og et større eksemplar med en lidt atypisk stok)
Klik på billedet for original størrelse (866 x 628)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator