Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Olin
Hvilken drossel (Læst 1076 gange) Postet d. 30-07-07 kl. 12:04
Sidste dumme spørgsmål i denne omgang... for to uger siden fløj en lille flok på ca. 35 fugle, uden et pip, forbi Faxe Ladeplads - har klistret et representativt udvalg sammen her... kunne det være sjagger?

Hvilken drossel (Sidste dumme spørgsmål i denne omgang... for to uger siden fløj en lille flok på ca. 35 fugle, uden )
Foto: Søren Olin
Kommentér

Hans Lind
#1 postet d. 30-07-07 kl. 12:09. Emne: Hvilken drossel
Hej Søren.

Det er unge Stære. En flok Sjaggere midt om sommeren ville også være ret utænkeligt.

Venlig hilsen,

Hans.

Kommentér

Niels J. Henriksen
#2 postet d. 30-07-07 kl. 13:09. Emne: Hvilken drossel
Hans, du har helt ret i det med de unge stære, men det er nu ikke helt utænkeligt med en flok sjaggere om sommeren - der yngler en del ikke mindst på Sjælland.

Kommentér

Hans Lind
#3 postet d. 30-07-07 kl. 13:21. Emne: Hvilken drossel
Det ved jeg godt, Niels, men på det tidspunkt tror jeg ikke, at de ligefrem flyver rundt i flokke, det er vist kun en træk - og vinteradfærd.

Kommentér

Frank Desting
#4 postet d. 30-07-07 kl. 14:30. Emne: Hvilken drossel
Nej, de flyver nu også i (mindre) flokke rundt om sommeren når de har fået unger.

Hilsen

Frank

Kommentér

Henrik Callesen
#5 postet d. 31-07-07 kl. 08:33. Emne: Hvilken drossel
Lige for tiden flyver stærene allerede i temmelig store flokke i nærheden af Esbjerg. I sidste uge så jeg flokke på omkring 5-10.000 (måske flere - de er svære at tælle)overnatte lige syd for Tjæreborg ved Esbjerg ved en rasteplads med indlagt sø ved hovedvejen til Ribe. Stedet kaldes "Lille Mallorca" hvis nogen er interesserede.

Jeg vedlægger lige dogmemobilfoto.

Mvh Henrik

Hvilken drossel (Lige for tiden flyver stærene allerede i temmelig store flokke i nærheden af Esbjerg. I sidste uge s)
Foto: Henrik Callesen
Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator