Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Koustrup
Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok (Læst 2092 gange) Postet d. 30-07-07 kl. 18:04
Disse fugle er taget på Århus havn 18 februar 07, er der nogen der kan bestemme dem for mig, har ikke selv kunnet.På forhånd tak.

Med venlig hilsen Finn Koustrup

Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok (Disse fugle er taget på Århus havn 18 februar 07, er der nogen der kan bestemme dem for mig, har ikk)
Foto: Finn Koustrup
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 672)
Kommentér

Svend Ove Jensen
#1 postet d. 30-07-07 kl. 18:15. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
minder om Bjergirisk.

Kommentér

Thomas Eske Holm
#2 postet d. 30-07-07 kl. 18:17. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Ja, bjergirisk har en ensfarvet brun strube og et tydeligt gulligt vingebånd.

Kommentér

Christian Sørensen
#3 postet d. 30-07-07 kl. 18:17. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Med det kraftige hvide vingebånd vil jeg nu sige gråsisken - så er det bare lige om det er flammea eller cabaret ...

Kommentér

Thomas Eske Holm
#4 postet d. 30-07-07 kl. 18:23. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Gråsisken burde vel have en lille sort hagesmæk - den kan jeg ikke rigtig se på billedet.

Kommentér

Christian Sørensen
#5 postet d. 30-07-07 kl. 18:28. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Nej, min første indskydelse var egentlig også bjergirisk, men har nok ladet mig snyde af den landende fugls sorte aftegninger omkring næbbet som hos gråsisken. Men jeg er enig i bjergirisk.

Kommentér

Finn Koustrup
#6 postet d. 30-07-07 kl. 19:10. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Til alle der har svaret. Tak for hjælpen jeg holder mig til Bjergirsk da jeg kan se at hannen i vinterdragt har gult næb, det kan jeg se på de andre billeder jeg har af flokken.

Mvh Finn

Kommentér

Mathias Bjerregård
#7 postet d. 30-07-07 kl. 21:51. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Helt klart bjergirisker. Det orange/rosa bryst er ikke til at tage fejl af. Ligner også Bjergirisk i ansigtet.

Mvh Mathias

Kommentér

Hanne Bertelsen
#8 postet d. 30-07-07 kl. 22:06. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Nu har jeg vist fået opklaret, hvilke ukendte fugle jeg lørdag og søndag morgen så , gå ombord i bambusfrø i haven.Jeg fik ikke billeder som duer.

Kommentér

Thomas Eske Holm
#9 postet d. 30-07-07 kl. 22:27. Emne: Hjælp til at bestemme fuglene i denne flok
Bjergirisker ses kun i DK om vinteren...

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator