Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jonna Nielsen
Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag? (Læst 552 gange) Postet d. 28-08-14 kl. 17:09
Klokken ca. 12.00 nåede jeg fyrhaven ved Gedser Fyr, disen var lige lettet og fuglene sad overalt, der var også broget fluesnapper og så denne her.

Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag? (Klokken ca. 12.00 nåede jeg fyrhaven ved Gedser Fyr, disen var lige lettet og fuglene sad overalt, d)
Jonna Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (855 x 641)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#1 Svar postet d. 28-08-14 kl. 17:21. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Broget Fluesnapper hun

Besvar | Kommentér

Jonna Nielsen
#2 Kommentar postet d. 28-08-14 kl. 17:27. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Æhm tjah. Dem jeg så havde mørkt næb, det har denne ikke.

Besvar | Kommentér

Peter Lyngs

Svaraktivitet:

(287)
#3 Svar postet d. 28-08-14 kl. 17:34. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Bortset fra et højlys på overnæbbet har denne da også sort næb. Og en Broget Fluesnapper er det helt sikkert.

Bestemmelse til hun kan dog ikke lade sig gøre ud fra dette billede, idet man skal kunne se overhale og vingetegning for at kønsbestemme den (og selv da vil alle ikke kunne kønsbestemmes). Efter sommerfældning er alle broget fluesnapper brunlige.

mvh Peter

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#4 Svar postet d. 28-08-14 kl. 17:34. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Nu har Frank jo faktisk skrevet et langt svar denne gang, det er fordi han er sikker.

Det er en ung broget med nye fine fjer, næbbet er mørkt, det er lyset der snyder.

Hilsen Palle

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#5 Svar postet d. 28-08-14 kl. 17:37. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Så hunfarvet da!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jonna Nielsen
#6 Kommentar postet d. 28-08-14 kl. 21:08. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Godt svaret alle. Jeg blev altså forvirret af næbfarven, den var så forkert. Næbbet skal jo være mørkt.

Tak for hjælpen.

Besvar | Kommentér

Jan Lindgaard Rasmussen

Svaraktivitet:

(998)
#7 Svar postet d. 28-08-14 kl. 21:58. Emne: Hvilken fluesnapper ved Gedser Fyr i dag?
Det vist ikke kun Frank, der har svaret langt og fyldestgørende...vh Jan.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator