Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Våge ?? (Læst 765 gange) Postet d. 29-08-14 kl. 13:49
Jeg har i den seneste uges tid 3 gange været ved Stevns Klint for at kigge efter hvepsevåger, men på trods af, at der hver dag i den tid er inmeldt flere hundrede på DOFbasen, er det ikke lykkedes for mig at se en eneste. Det skal dog så også lige nævnes. at jeg ikke opholder mig derude flere timer ad gangen, for slet ikke at tale om hele dagen.

I går så jeg på vejen hjem - ved Søholm - et par fugle, hvoraf jeg nåede at skyde denne. Det er vel en musvåge ?

Våge ?? (Jeg har i den seneste uges tid 3 gange været ved Stevns Klint for at kigge efter hvepsevåger, men på)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(192)
#1 Svar postet d. 29-08-14 kl. 13:52. Emne: Våge ??
Næh, det er det ikke

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Mads Danielsen

Svaraktivitet:

(18)
#2 Svar postet d. 29-08-14 kl. 14:07. Emne: Våge ??
Det er en ung hvepsevåge. De minder en del om musvågen, men kan bla. kendes på manglende lyst brystbånd, hvad jeg ikke synes den har . Lyse fjerbræmmer på oversiden af vingen fortæller at det er en ungfugl. Mvh Mads

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#3 Svar postet d. 29-08-14 kl. 14:34. Emne: Våge ??
Netop, de meget gule mundvige, vokshud og næbbasis, samt mørke øjne, gør den til en ''helt anden fugl'' end den voksne Hvepsevåge.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 29-08-14 kl. 14:49. Emne: Våge ??
OK, tak skal I have - så har jeg altså alligevel set en hvepsevåge. Om ikke ved Klinten så dog på Stevns

Besvar | Kommentér

Tobias Hvid
#5 Kommentar postet d. 29-08-14 kl. 16:02. Emne: Våge ??
jeg kan se på farverne at det er en hvepsevåge

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#6 Kommentar postet d. 29-08-14 kl. 17:20. Emne: Våge ??
Hej Gerner

Tillykke med Hvepsevågen her

Tror også du med lidt held og den rigtige vind kan få den som matrikelobs i træktiden

Mvh/Steen

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#7 Kommentar postet d. 29-08-14 kl. 18:32. Emne: Våge ??
Tak, Tobias og Steen,

Jeg har da igennem årene set mange trækfugle over matriklen, gæs, ænder, sangsvaner og traner. Jeg har også et rovfugle (som nok ikke har været på træk) men jeg har aldrig set hvepsevåge her - i hvert fald ikke, så jeg har været bevidst om det

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator