Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Pisarski
Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe? (Læst 942 gange) Postet d. 31-07-07 kl. 22:59
Disse små svampe fandt jeg mange af på min tur forleden. Står i små grupper,50-100stk, på lang afstand ligner det næsten en klump anemoner. Stokken er helt sort og der er tydelige lameller, men hvilken lille svamp er det?Se også næste billede.

Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe? (Disse små svampe fandt jeg mange af på min tur forleden. Står i små grupper,50-100stk, på lang afsta)
Foto: Inger Pisarski
Kommentér

Inger Pisarski
#1 postet d. 31-07-07 kl. 23:00. Emne: Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe?
her er billedet af stokken og lamellerne

Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe? (her er billedet af stokken og lamellerne)
Foto: Inger Pisarski
Kommentér

Kirsten Damgaard
#2 postet d. 01-08-07 kl. 13:07. Emne: Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe?
Hej Inger.

Jeg tror der er tale om nåle-bruskhat.

Jeg har selv haft den i forum og synes den ligner.

- se linket HER

mvh.Kirsten

Kommentér

Kirsten Damgaard
#3 postet d. 01-08-07 kl. 13:10. Emne: Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe?
Forresten, hvis det er den, sidder hver svamp fast på en grannål.

mvh.Kirsten

Kommentér

Inger Pisarski
#4 postet d. 01-08-07 kl. 22:10. Emne: Kan ikke selv bestemme denne, hvem kan hjælpe?
Tak for svarene, jeg vil gå tilbage og finde svampekolonierne igen, og kigge efter om de har udgangspunkt i hver sin grannål, interessant kendetegn!

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator