Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ (Læst 893 gange) Postet d. 01-09-14 kl. 00:35
- den lå ikke på jorden, men stod lodret ...

fra i dag i blandet skov i Stensbæk Plantage

Jeg havde ikke tid (og lyst - på grund af voldsomt regnvejr) til at fotografere den på stedet, så jeg plukkede den bare.

Billederne er alle taget hjemme i tørvejr

En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ (- den lå ikke på jorden, men stod lodret ...
fra i dag i blandet skov i Stensbæk Plantage

Jeg ha)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 01-09-14 kl. 00:37. Emne: En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ
- 2-3 porer pr mm (men med tykkere vægge, end f. eks Håret Læderporesvamp ...)

En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ (- 2-3 porer pr mm (men med tykkere vægge, end f. eks Håret Læderporesvamp ...))
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 01-09-14 kl. 00:38. Emne: En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ
Gennemskåret -

En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ (Gennemskåret -)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 01-09-14 kl. 00:41. Emne: En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ
Når man forsøger at "knække" den meget sejge hat - kan det ses, at porernes vægge bliver revet over i bruddet.

En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ (Når man forsøger at "knække" den meget sejge hat - kan det ses, at porernes vægge bliver revet over )
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#4 Svar postet d. 01-09-14 kl. 00:59. Emne: En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ
Hej Bodil, det er randbæltet hovporesvamp.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#5 Kommentar postet d. 01-09-14 kl. 01:07. Emne: En poresvamp på stammen af nedbrudt(vissen) grantræ
Jeg skynder mig at acceptere

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator