Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet (Læst 698 gange) Postet d. 03-09-14 kl. 14:12
I Hesede Skov d. 2. sept. fandt jeg denne mælkehat under gammel bøgeskov, - der kom ret meget hvid "mælk" ud ved selv let berøring, - måske er det Dråbeplettet Mælkehat.

mvh

Finn

Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet (I Hesede Skov d. 2. sept. fandt jeg denne mælkehat under gammel bøgeskov, - der kom ret meget hvid ")
Foto: Finn M. Hansen
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#1 Kommentar postet d. 03-09-14 kl. 14:13. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
2

Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet (2)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 03-09-14 kl. 14:14. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
3

Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet (3)
Klik på billedet for original størrelse (700 x 526)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 03-09-14 kl. 14:15. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
4

Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet (4)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3175)
#4 Svar postet d. 03-09-14 kl. 18:07. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
Det tror jeg egentlig ikke. Nævn altid det eller de træer, som står nær - især ved Mælke- og Skørhatte.

Ole

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#5 Kommentar postet d. 03-09-14 kl. 19:06. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
- det har jeg såmænd også gjort, - gammel bøgeskov, - og jeg kan tilføje - tæt på et rodudløb, - det var egentlig derfor jeg foreslog Dråbeplettet, fordi den netop er knyttet til bøg, - så vidt jeg har kunnet læse mig til.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#6 Svar postet d. 03-09-14 kl. 19:29. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
Hvis det er på leret bund: Bleg mælkehat.

Svagt syrlig.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#7 Kommentar postet d. 03-09-14 kl. 20:17. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
Ja, undskyld, Finn. Det hænder, at man overser noget.

Ole

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#8 Kommentar postet d. 03-09-14 kl. 20:24. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
Hej Ole og OLe og Finn.

Her er lidt billeder af bleg mælkehat - se linket HER jeg kan overhoved ikke se nogen lighed.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#9 Kommentar postet d. 04-09-14 kl. 08:24. Emne: Hvilken mælkehat,- måske Dråbeplettet
#6 og #8, - jeg kan godt se, hvor du vil hen med jordbunden, Ole F., men overfladejorden er typisk "bøgemuld" blandet med sand, og det er jo det, der nævnes i dit link, Thomas, - "mine" farver er for øvrigt meget rigtige, og passer derfor ikke særlig godt til Bleg Mælkehat.

#7, - alt forladt Ole B., - jeg er selv den værste af slagsen, der overser ting i tekster

- men jeg ved jo hvor svampen er, så hvad kan jeg gøre mere ?

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator