Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte? (Læst 554 gange) Postet d. 05-09-14 kl. 00:45
Dette syn fanger jo blikket (den blå farve er nok en anelse mindre blåfarvet ... og huens farve er også blevet rødere, end virkeligheden!)

De er da nuttede

Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte? (Dette syn fanger jo blikket (den blå farve er nok en anelse mindre blåfarvet ... og huens farve er o)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 05-09-14 kl. 00:46. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
-

Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte? (-)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#2 Svar postet d. 05-09-14 kl. 04:42. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Kig her for inspiration - se linket HER

det er en slørhat - der skal nok mikroskopi til.

C. Dionysos eller singularis eller vandurenzis eller noget i den stil

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#3 Svar postet d. 05-09-14 kl. 05:08. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Hej Bodil, vi har brug for en vært, fyr eller gran.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#4 Svar postet d. 05-09-14 kl. 06:09. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
- se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#5 Svar postet d. 05-09-14 kl. 06:11. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Prøvet igen - se linket HER

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#6 Svar postet d. 05-09-14 kl. 06:20. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Venner, det er en aldeles smuk og typisk Spættet Slørhat, karakterart i lidt mere spændende granplantager på sandet morbund. Torbjørn

Der er jo en fin grankogle i baggrunden og noget der helt ligner grannåle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#7 Kommentar postet d. 05-09-14 kl. 07:03. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Hej Torbjørn, ja klar spættet slørhat, min bemærkning og link var blot et forsøg på at gøre opmærksom på at værter er vigtige at skrive ind.

Vh. Thomas

Ps. Fint du er enig.

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#8 Kommentar postet d. 05-09-14 kl. 10:21. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Tak - især til Torbjørn

Og Thomas, jeg skal nok huske det der med værten - men helt ærligt, tænkte jeg vist, da jeg så disse, at de var så specielle, at oplysning om arten, ikke var relevant ...

og der tog jeg så fejl

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#9 Kommentar postet d. 05-09-14 kl. 10:55. Emne: Hvilke eventyragtige "blåfødder" med brune/rødbrune hatte?
Hej Bodil, ikke helt forstået, er der noget galt i mit svar her hvor jeg med et link til atlas forsøger at give hjælp til selvhjælp ?

Næste gang er der måske ikke en tydelig kogle på billedet, eller endnu værre, den skyldes en enlig gran blandt fyr.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator