Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen
Svampe i biowide felter (Læst 669 gange) Postet d. 05-09-14 kl. 08:39
Jeg vil hermed stærkt anbefale at følge reglerne og lægge svampe fra biowide-felter ind på svampeatlas (- se linket HER). Det er fint nok at lægge dem ind på F&N også, men vi har p.t. ikke kapacitet til dybtgående validering i begge fora.

Mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 05-09-14 kl. 09:52. Emne: Svampe i biowide felter
Hej Torbjørn, jeg ser at 2 af felterne skulle ligge i nærheden af mig (Gram Slot og Gram å).

Er der hjørneflag på stedet (evt med noget tekst?), så man ikke er i tvivl om præcis hvor det er?

hilsen, Bodil

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 05-09-14 kl. 10:05. Emne: Svampe i biowide felter
Prøv at finde beskrivelsen af biowidefelterne ved Gram, her på siden, det kan være der står noget specielt.

Der er 4 hjørneflag i gult, blåt, rødt og grønt. Ca. 10 m fra hver af disse står der en pind af samme farve som markerer centrum af det farvede område. Såvidt jeg kan bedømme på en tur til Odderholm forleden, så er selve centrum af hele feltet markeret med en tynd pind med plastikstrips i gult og sort.

Det kræver lidt øvelse jeg forstod først helt systemet ved at være på dette felt hvor alle flag er synlige på en gang, og ingen større vegetation til at genere!

Hvis du finder svampe der er velkendte kan du nøjes med et fotografi, ellers skal de fotograferes og tørres og rapporteres på svampeatlas, så vi kan afgøre om vi skal se dem, eller ej.

Mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#3 Kommentar postet d. 06-09-14 kl. 15:52. Emne: Svampe i biowide felter
har lige set Biowide-pælene i Rødme Svinehaver (eller resterne af dem)

at sætte så tynde træpæle op i kreaturgræssede områder er meget naivt!

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 08-09-14 kl. 20:38. Emne: Svampe i biowide felter
Hej Torbjørn, nu har jeg været ude ved Gram Slot (Biowide 048) --- og hold da op, sikken en mangfoldighed af svampe!

Jeg vil jo gerne være "den artige elev" - men mit store problem er, at jeg kun kan identificere et lille fåtal af de 26 forskellige arter, jeg fandt.

Du be''r os om, at (fotografere,indsamle og tørre dem, der ikke er umiddelbart identificerbare) og derefter indrapportere dem til svampeatlas.

Det er min opfattelse, at man kun kan indrapportere svampe, der har et artsnavn (eller et formodet artsnavn). Jeg kan ikke som i Svampe-forum spørge f.eks. "hvilken dunet svamp?" eller "hvilken poresvamp?"

... og hvad gør jeg så??

hilsen, Bodil Toft

PS: Her er et oversigtsbillede af alle svampene:

Svampe i biowide felter (Hej Torbjørn, nu har jeg været ude ved Gram Slot (Biowide 048) --- og hold da op, sikken en mangfold)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator