Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

jens bald
vækstbetingelser for kantareller? (Læst 522 gange) Postet d. 07-09-14 kl. 10:01
Hej

Jeg har lige været forbi mit kantarelspot (godtnok i sverige) hvor jeg plejer at kunne hente 3-4 kg kantareller. Men ak der var under 200 gram denne gang. Der var masser af rørhatte og generelt mange svampe - me ingen kantareller.

Så er det jeg håber at der er kloge folk her der kan fortælle om det er fordi de først kommer senere på grund af det tørre vejr eller om de slet ikke kommer når det har været så tørt??

PS - dejligt at finde dette forum og så kan jeg læse at der er mange der finder svampe i tisvillde hegn - jeg har aldrig ledt der fordi der er så mange der leder der men måske skal jeg give det en chance.

Besvar | Kommentér

Thomas Læssøe

Svaraktivitet:

(179)
#1 Svar postet d. 07-09-14 kl. 10:16. Emne: vækstbetingelser for kantareller?
Ja, man kan vel sige at varme solrige somre efterfulgt af rigelig regn giver karl johanner og få kantareller mens en våd, kold sommer giver kantareller - allerede fra Sct. Hans

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator