Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Brunstænket heksering måske ? (Læst 323 gange) Postet d. 10-09-14 kl. 17:02
Set i dag i skov mellem Køge og Rindsted. På flis tæt ved skovvej. Mener, at flisen er løvtræ- Mit gæt er brunstænket hekseringshat, men det er kun et gæt.

Brunstænket heksering måske ? (Set i dag i skov mellem Køge og Rindsted. På flis tæt ved skovvej. Mener, at flisen er løvtræ- Mit g)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#1 Svar postet d. 10-09-14 kl. 17:55. Emne: Brunstænket heksering måske ?
Godt udvandet gammel Orangekantarel?

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 10-09-14 kl. 18:23. Emne: Brunstænket heksering måske ?
Du har sikkert ret i, at det er orangekantarel, men jeg mener nu ikke de var gamle og udvandede. Jeg syntes faktisk, de virkede helt friske. Det er muligt at farven på billederne snyder lidt. Der var flere på stedet, bl. a. denne.

Brunstænket heksering måske ? (Du har sikkert ret i, at det er orangekantarel, men jeg mener nu ikke de var gamle og udvandede. Jeg)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 10-09-14 kl. 20:08. Emne: Brunstænket heksering måske ?
Gerner, prøv at lægge den ind på svampeatlas som Bleg Orangekantarel (jeg er ikke sikker) og lad os se hvad der sker Torbjørn

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 12-09-14 kl. 15:52. Emne: Brunstænket heksering måske ?
Jeg har villet lægge den ind på Atlas, men der siger man, at det kræver belæg at få den valideret, og det har jeg ikke

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator