Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
En stilkporesvamp, som i første omgang blev opfattet som en kantarel! (Læst 331 gange) Postet d. 16-09-14 kl. 23:21
Jeg tør næsten ikke nævne det ... men den ligner allermest de "Trompet-stilkporesvamp", som jeg kan se på Atlas.

Men:

1) - den skulle jo ikke findes i Sønderjylland ...

2) - den voksede ikke på et levende træ ...

3) - den voksede på en meget forvitret stamme på jorden(det var min mand, der fandt den, og jeg har ikke selv set stedet ... men hvis det bliver nødvendigt med bedre ID af fundstedet, mener han, at han godt kan finde det igen )

Den voksede i sumpet område ved Gram Å (lige op og ned af "biowide 051")

Ca. 2-3 porer pr mm og 6-7 cm i diameter

Ved gennemskæringen, var det som om man skar igennem blødt gummi ...

Endelig: sort "fodpose"

En stilkporesvamp, som i første omgang blev opfattet som en kantarel! (Jeg tør næsten ikke nævne det ... men den ligner allermest de "Trompet-stilkporesvamp", som jeg kan )
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#1 Kommentar postet d. 16-09-14 kl. 23:59. Emne: En stilkporesvamp, som i første omgang blev opfattet som en kantarel!

Måske kunne det også være Foranderlig stilkporesvamp - som jeg flere gange har troet var noget meget interessant.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator