Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump (Læst 384 gange) Postet d. 17-09-14 kl. 00:11
Fra Biowide 051 (Ellesump ved Gram Å)

Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump (Fra Biowide 051 (Ellesump ved Gram Å)
)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 17-09-14 kl. 08:14. Emne: Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump
Hej Bodil

Jeg er sikker på at Thomas Læssøe (svampeatlas) vil kunne sige om den skal mikroskoperes, eller om han har et navn uden!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 09:51. Emne: Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump
Fint Torbjørn - kan/skal jeg så lægge den ind på svampeatlas som "ubestemt"?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 17-09-14 kl. 09:55. Emne: Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump
Ja det kan du da, på hvilket som helst niveau (f.eks. bladhat eller slægt), det er en huesvamp, så læg den blot ind som huesvamp ubestemt

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 10:00. Emne: Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump

Besvar | Kommentér

Thomas Læssøe

Svaraktivitet:

(179)
#5 Svar postet d. 29-09-14 kl. 18:46. Emne: Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump
hejsa. Alt fra biowide-felter skal jo lægges ind på svampeatlas og hvis i tvivl kan der altid lægges ind som fungus. Så du en sort lamelæg før du fotograferede svampen eller var det noget du opdagede på billedet?

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#6 Kommentar postet d. 30-09-14 kl. 00:20. Emne: Hvilken bitte-lille huesvamp på kvist i ellesump
Hej Thomas, jeg har just i dag lagt alle mine fund fra Biowide 051 ind i atlas ...

Og denne er lagt ind som "huesvamp"

Forklar lige en amatør som mig, hvad "fungus" betyder ...

Og den sorte lamel-æg så jeg skam først på forstørrelsen (det er trods alt begrænset hvad én med grå stær kan se på en svamp, der kun er ½ cm )

hilsen Bodil

PS.: jeg håber mit lille-bitte belæg er intakt efterhånden, hvis der altså er brug for det ...

PPs.: Hvor længe skal jeg gemme mine belæg fra de 2 felter (048 og 051), jeg har besøgt? (Jeg har netop i dag, igen været ude i 048 - og er igang med at billedbehandle + tage sporeafkast ...)

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator