Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Daniel Jensen
Hva er det for en (Læst 294 gange) Postet d. 17-09-14 kl. 17:42
Hejsa

Jeg har en ganske alm have herhjemme, men der kommer jo svampe i ny og næ, og i frygt for at min lille dreng griber om en svamp og putter i munden går jeg haven i gennem og fjerner alt hva jeg kan finde af de små kræ... Jeg har dog denne i haven og rigtig mange nogen der ved hva det er om den er giftigt osv?

Den er gullig og nogen steder i store klynger muligvis har der stået et træ der, hvor den kommer op

Og noget andet skal jeg have Handsker på når man rør svampe? Jeg vAsker hænder når de er plukket,

Hilsen en ret uvidende haveejer

Kan ikke oploade Billed:/

Besvar | Kommentér

Stine Rold Helt
#1 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 17:53. Emne: Hva er det for en
Hvis du har problemer med et billede du har taget med din mobil så skyldes det for stor billedstørrelse, som men ikke umiddelbart kan ændre på mobilen. Men prøv dette:

Send billedet til dig selv.

Hvis du har en hotmail skal du vælge lille str. når du sender. Når du så modtager dette kan du gemme det på ny på telefonen og uploade dette til F&N.

Hvis du bruger gmail, sender den billedet i alm str. I så fald kan du sende det som sms til dig selv, gemme billedet på din telefon og uploade dette.

Det er lidt besværligt, men det virker..

Mvh Stine

Besvar | Kommentér

Daniel Jensen
#2 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 18:33. Emne: Hva er det for en
Det virker

Hva er det for en (Det virker)
Daniel Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 17-09-14 kl. 18:40. Emne: Hva er det for en
Både ja og nej desværre

Motivet er så lille at svampen ikke kan bestemmes, mon du har andre muligheder end mobilen, spørg gerne i fotoforum hvordan!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Daniel Jensen
#4 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 18:44. Emne: Hva er det for en
Ja og nej med hvad ?

Hva er det for en (Ja og nej med hvad :)?

)
Daniel Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Stine Rold Helt
#5 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 18:59. Emne: Hva er det for en
Hvordan ser den ud på undersiden? (Du behøver ikke handsker -der er ingen svampe du dør af at røre ved) og hvor høj er den og hvor bred er hatten?

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#6 Svar postet d. 17-09-14 kl. 19:01. Emne: Hva er det for en
Det ligner umiddelbart Rød Ametysthat

Besvar | Kommentér

Daniel Jensen
#7 Kommentar postet d. 17-09-14 kl. 19:07. Emne: Hva er det for en
Altså de er ca 2 cm i diameter nogen sidder der 20 i klasser på hinanden uha underside. Skal jeg da lige tjekke men der er vidst en maSe lameller

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#8 Svar postet d. 17-09-14 kl. 19:28. Emne: Hva er det for en
Hej Daniel

Ja, fordi det lykkedes at oploade et foto; nej fordi motivet er så lille at artsbestemmelse sjældent lykkes!

Jeg ved ikke om det kan gøres ordentligt med et mobilkamerm derfor henviste jeg til fotoforum.

Rød ametysthat er en mulighed, men at sætte navn på det ud fra dine små fotos er faktisk gætteri!.

Hvis det er Rød Ametysthat, så¨er den faktisk spiselig, men det er der jo andre græsplæne som ikke er.

Har du mulighed for at tage et udvalg af svampe med til en kyndig i dit område?!

Mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator