Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Bjørn Hansen
Mørkegrå svamp med lyesgrå riflet stok ingen lameller eller rør (Læst 378 gange) Postet d. 19-09-14 kl. 20:10
Jeg har i min græsplæne fundet en del af denne grålige svamp med riflet stok. Kan ikke finde den i mine svampebøger eller på online siderne med svampenøgler. Svampen er fundet nær Lejre

Mørkegrå svamp med lyesgrå riflet stok ingen lameller eller rør (Jeg har i min græsplæne fundet en del af denne grålige svamp med riflet stok. Kan ikke finde den i m)
Foto: Mørkegrå svamp med lysegrå riflet stok
Besvar | Kommentér

Leif Bloss Carstensen

Svaraktivitet:

(7)
#1 Svar postet d. 19-09-14 kl. 20:39. Emne: Mørkegrå svamp med lyesgrå riflet stok ingen lameller eller rør
Ligner en foldhat. Mycokey har en nøgle. Google foldhat og nøgle.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3534)
#2 Svar postet d. 19-09-14 kl. 22:45. Emne: Mørkegrå svamp med lyesgrå riflet stok ingen lameller eller rør
Velkommen her på F&N, Ole Bjørn. Det er ikke helt tydelig på dit foto, men det ligner det nok mest Grubet foldhat. Sammenlign her, der er også en nøgle

- se linket HER

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator