Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Kristensen
Kunne det være Blågrøn bredblad jeg har fundet (Læst 309 gange) Postet d. 21-09-14 kl. 13:00
Møjn derude.

Var på vej over en gammel stub mark igår da jeg så et par blågrønne svampe imellem de stubbe og græsser jeg gik på

Kunne det være Blågrøn bredblad jeg har fundet?????

De var alle "6 styk" af ældre model og de

havde "måske engang slimet hat da der hang meget skidt og græs fast på hatten" hattene var blågrønne (mørk irgrønne kunne man vel godt kalde det)

men syntes ikke jeg kunne se en rest af en ring i den øverste del af stokken....

Så nu må i lige komme med et navn og hjælp så de kan få et kryds på landkortet...

På forhånd tak for din hjælp og god dag...

Vh.

Jesper

Kunne det være Blågrøn bredblad jeg har fundet (Møjn derude.

Var på vej over en gammel stub mark igår da jeg så et par blågrønne svampe imellem d)
Jesper Kristensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jesper Kristensen
#1 Kommentar postet d. 21-09-14 kl. 13:01. Emne: Kunne det være Blågrøn bredblad jeg har fundet
B.2

Kunne det være Blågrøn bredblad jeg har fundet (B.2)
Jesper Kristensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 21-09-14 kl. 18:22. Emne: Kunne det være Blågrøn bredblad jeg har fundet
Hej Jesper

Er lamelæggen (kenten) hvidfiltet, eller ej? (det ses bedst med lup), og hvordan ser lamelfarven ud nu, rent brun, eller er der stadig noget gråviolet i dem?

vh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator