Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilke skørhatte med denne farve i ædelgranskov? (Læst 309 gange) Postet d. 21-09-14 kl. 17:41
Kan nogen give de mest oplagte bud på skørhatte i denne farve under gran?

Lamellerne er hvide til let flødefarvede og ikke savtakkede. Den er meget skarp - bare tungen på lamellerne og det brænder. Højede ca. 50 mm og hatdiameter ca. 45 mm.

Set i Bjergeskov, Rebild i dag.

Mvh

Peter

Hvilke skørhatte med denne farve i ædelgranskov? (Kan nogen give de mest oplagte bud på skørhatte i denne farve under gran?
Lamellerne er hvide til l)
Foto: Peter Krogh
Klik på billedet for original størrelse (750 x 552)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#1 Svar postet d. 21-09-14 kl. 18:27. Emne: Hvilke skørhatte med denne farve i ædelgranskov?
Mon du bemærkede nogen lugt Peter? hvis der var en let pelargonieagtig / frugtagtig lugt så ville jeg tænke i retning af Sortrød Skørhat (Russula atrorubens)

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#2 Kommentar postet d. 21-09-14 kl. 20:48. Emne: Hvilke skørhatte med denne farve i ædelgranskov?
Nu har jeg haft svampen liggende i en lufttæt plastpose ved køkkentemp. et par timer. Lugten er netop svag syrlig pelargonieagtig Rækker det til Sortrød Skørhat (Russula atrorubens)?

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#3 Svar postet d. 21-09-14 kl. 20:49. Emne: Hvilke skørhatte med denne farve i ædelgranskov?
Ja Peter, det kan jeg ikke argumentere imod . Tak for indsatsen! Torbjørn

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#4 Kommentar postet d. 21-09-14 kl. 21:09. Emne: Hvilke skørhatte med denne farve i ædelgranskov?
Det er mig, der takker for indsatsen

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator