Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Hvilken svamp med kølleformet stok (Læst 677 gange) Postet d. 22-09-14 kl. 17:04
D. 16. sept. i skoven ved Vasebæk fandt jeg denne svamp med 5-6 cm bred hat, - 6-7 cm høj kølleformet stok og lyse pletter i hattens rand, - den stod i fed ler-blandet muld under bøg, ær, ask og nær et nøddehegn, - er det muligt at give den et navn ?

Hvilken svamp med kølleformet stok (D. 16. sept. i skoven ved Vasebæk fandt jeg denne svamp med 5-6 cm bred hat, - 6-7 cm høj kølleforme)
Foto: Finn M. Hansen
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#1 Kommentar postet d. 22-09-14 kl. 17:05. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
2

Hvilken svamp med kølleformet stok (2)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 22-09-14 kl. 17:06. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
3

Hvilken svamp med kølleformet stok (3)
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 22-09-14 kl. 17:07. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
4

Hvilken svamp med kølleformet stok (4)
Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#4 Svar postet d. 22-09-14 kl. 17:47. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
Hvad med Silke-slørhat? Bredt kølleformet stok med tilspidste basis, creme til okkerbrun hathud.

Men lad den stå lidt til de hårde Cortinarius-drenge kommer på.

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#5 Svar postet d. 24-09-14 kl. 09:18. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
Den grårosa hatfarve og tykmavede stok er typisk for Champignonagtig Slørhat, lugten minder en del om rabarberkompot

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#6 Kommentar postet d. 24-09-14 kl. 09:53. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
Hej Ole og Aksel

- jeg har tjekket de to muligheder i Svampeatlas, og sammenholdet med "rabarberkompotduften", som jeg egentlig godt kan genkende, så passer tingene bedst med Champignonagtig Slørhat.

Mange tak for jeres svar, og hav en god dag.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#7 Kommentar postet d. 15-02-16 kl. 10:16. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
Hej Aksel

- du har svaret på min tråd, som Torbjørn og jeg holder i gang, fordi Torbjørn har noget tørret materiale liggende til han engang får tid, - men det er denne her Torbjørn hentyder til, og her har jeg jo accepteret dit svar, - og jeg tror da at du har ret.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#8 Svar postet d. 15-02-16 kl. 10:20. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
det er vist ikke samme art på de to hold billeder.

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#9 Kommentar postet d. 15-02-16 kl. 11:31. Emne: Hvilken svamp med kølleformet stok
- jeg er ikke med ?, hvilke to billeder mener du ?

- mener du de to tråde, så har du helt ret, - det er to forskellige.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator