Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lotte Sørensen
Utøj hos bysvaler (Læst 997 gange) Postet d. 07-08-07 kl. 21:12
Da jeg skulle hjælpe en bysvaleunge, der sad i klemme bag en plantekrukke opdagede jeg, at den havde nogle store grå lus (?), der kravlede rundt i "høj fart" og som "gemte" sig i fjerdragten. Hvad mon det kan være?

Ligeledes har jeg under renovering af vores husfacade observeret små rødbrune lus(?) under løs pus og også i bysvalerederne. Hvilke dyr er der mon tale om?

Mit sidste spørgsmål, lyder: bør jeg sprøjte svalerederne mod utøj til efteråret eller skal jeg ikke blande mig? Jeg vil så nødig miste "mine" bysvaler, som har stor underholdningsværdi for os hele sommeren. På forhånd tak for svar. Mvh Lotte

Kommentér

Lars Thomas
#1 postet d. 07-08-07 kl. 21:15. Emne: Utøj hos bysvaler
Det er nok lusefluer, altså en slags fluer, der gerne optræder på svaler. Der findes flere arter, og de optræder som regel kun på en og samme fugleart. De udgør næppe nogen trussel mod fuglene.

Lars Thomas

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator