Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jeppe Jensen
Hvilken fugl er det her? (Læst 1084 gange) Postet d. 08-08-07 kl. 18:32
Jeg fandt en lille fugleunge på vejen og tog den med hjem og ringede til falck.

Falck manden der hentede den vidste ikke hvad det var, så jeg ringede dertil hvor den blev indleveret og de mente det var en "Drossel".

Jeg har kigget i min fuglebog og på nettet, og kan ikke få den til at ligne en sådan "Drossel"...

Jeg har kun et utydeligt billede af den.

Den Var koksgrå/sort, hvid linie omkring mange af fjererne, splittet hale og lange vinger...For mig lignede det næsten en lille rovfugl..

Nogen der har en idé om hvad det kan være for en???

På forhånd tak

Jeppe

Hvilken fugl er det her? (Jeg fandt en lille fugleunge på vejen og tog den med hjem og ringede til falck.

Falck manden der )
Foto: Jeppe Jensen
Kommentér

Kristian Raaschou
#1 postet d. 08-08-07 kl. 18:36. Emne: Hvilken fugl er det her?
Hej Jeppe

Det er en mursejler.

Mvh. Kristian

Kommentér

Jeppe Jensen
#2 postet d. 08-08-07 kl. 19:17. Emne: Hvilken fugl er det her?
Mange tak for svar.

Ja så var jeg lidt ved siden af med rovfuglen....hehe

Men en fin lille fugl må mand sige

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 09-08-07 kl. 23:51. Emne: Hvilken fugl er det her?
Hej Jeppe

Dejligt billede, du har taget.

Det er slet ikke almindeligt at se den tæt på, så du har været heldig. Læg evt. billedet i Galleriet med din lille historie ved, for det er helt usædvanligt, at du møder den fugl "på land", for den lever hele sit liv i luften fra det tidspunkt, hvor den kan flyve.

Spændende fugl at lære at kende:

F.eks: De voksne fugle parrer sig i luften med 40-50 km i timen. Det er der vist ikke mange andre, som kan klare

Den kommer kun "på land", mens den yngler, og kun to gange om dagen fodrer den kortvarigt ungen, som selv må klare resten. Forældrefuglene er hele tiden på vingerne.

Den bygger ikke rede, men lægger bare nogle dun på et loftsgulv under taget, og den hopper nærmest på bugen ind for at fodre ungen, for dens ben kan ikke bære den. Den har ikke noget at bruge dem til ellers. Når den lander i tagrenden, lyder der er bump, for elegant kan man ikke kalde den.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator