Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Er det en ung parasol eller fluesvamp ? (Læst 310 gange) Postet d. 04-10-14 kl. 16:53
Gjorslev Bøgeskov i dag. I skovbunden under bøg. Hat ca. 15 mm Ø på det tykkeste sted. Stok ca. 8 mm Ø, ca. 7 cm høj. Ingen særlig lugt.

Er det en ung parasol eller fluesvamp ? (Gjorslev Bøgeskov i dag. I skovbunden under bøg. Hat ca. 15 mm Ø på det tykkeste sted. Stok ca. 8 mm)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#1 Svar postet d. 05-10-14 kl. 08:12. Emne: Er det en ung parasol eller fluesvamp ?
Hej Gerner. Det er gulfnugget parasolhat, den har du vist haft før uden at obse den ?

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 05-10-14 kl. 08:23. Emne: Er det en ung parasol eller fluesvamp ?
Tak, Thomas,

Jeg kan ikke huske, at jeg har haft den, og normalt obser jeg alt, hvad jeg får navn på - men kan da ikke helt afvise, at den er smuttet, både af hukommelse og obs

Gerner

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 05-10-14 kl. 08:42. Emne: Er det en ung parasol eller fluesvamp ?
Pinligt, pinligt - jeg har lige checket mit arkiv, og der er et billede fra august i år.

Jeg skal undersøge det nærmere, men jeg er på vej ud at cykle nu, så det bliver senere.

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 05-10-14 kl. 15:57. Emne: Er det en ung parasol eller fluesvamp ?
Nu har jeg fået kigget nærmere på sagen. Jeg har ganske vist givet mit billede navn, men i den tråd, hvor jeg har spurgt på den, er den ikke blevet endeligt bestemt, og derfor har jeg ikke obset den.

Det er stadig pinligt, at jeg ikke huskede det, men jeg havde nu ikke kunnet se, at dette var samme art.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator