Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Gråhvid Melhat som spisesvamp (Læst 1350 gange) Postet d. 10-10-14 kl. 20:31
I min gamle svampebog fra 1950erne angiver Morten Lange Gråhvid Melhat som en god spisesvamp.

Jeg har ikke haft mod til at prøve. Dels står den i nærheden af Rødblad med mange mistænkelige arter, dels er lugten ubehagelig fad, mug-agtig, omtrent som Almindelig Trævlhats m.fl.s. lugt.

Hvordan er vurderingen af spiseligheden af Gråhvid Melhat (og andre arter i slægten)?

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(5)
#1 Svar postet d. 13-11-14 kl. 14:11. Emne: Gråhvid Melhat som spisesvamp
Jeg har ikke selv spist den, men flere deltagere i mine ture har sagt at de spiser den. I Spisesvampeundersøgelsen SVAMPE nr 6 blev den vurderet til en nogengenlunde god spisesvamp. Opskrifter specielt med denne art har jeg ikke set.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(5)
#2 Svar postet d. 14-11-14 kl. 10:44. Emne: Gråhvid Melhat som spisesvamp
Det var SVAMPE 4 som angiver 10 spisere af arten, og 4 af dem angiver den som god.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator