Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. september 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotokonkurrencer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Pedersen
En fugl? (Læst 924 gange) Postet d. 13-10-14 kl. 22:04
Der skulle gemme sig en fugl på dette billede - men hvilken.

Jeg kan hjælpe lidt: Den blev set på Amager i går

Venlig hilsen

Jan

En fugl? (Der skulle gemme sig en fugl på dette billede - men hvilken.

Jeg kan hjælpe <i>lidt</i>: Den blev)
Jan Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 400)
Kommentér

Jan Pedersen
#1 Kommentar postet d. 14-10-14 kl. 18:12. Emne: En fugl?
Hmm - Så var den måske alligevel for svær? Jeg kan hjælpe lidt mere: Det er er en relativt lille fugl

Kommentér

Henrik Dissing
#2 Kommentar postet d. 14-10-14 kl. 18:21. Emne: En fugl?
Måske en af de (få?) overlevende fuglekonger? - se linket HER

Det kunne godt være bugen af en sådan, der ses lidt til højre for midten i øverste fjerdedel af fotoet...

Kommentér

Hanne Bertelsen
#3 Kommentar postet d. 14-10-14 kl. 19:17. Emne: En fugl?
Jeg bilder mig ind, at jeg kan se en halemejse eller ihvertfald et par øjne i et hvidt hoved nederst i billedets højre side. Hvad siger du til det.

Kommentér

Eva Hansen
#4 Kommentar postet d. 14-10-14 kl. 19:43. Emne: En fugl?
"skulle gemme sig " eller gemmer sig ?

Med henblik på størrelsen på blade og bær på træet, så tror jeg det vil være svært for en fugl at skjule sig på billedet her, medmindre der f.eks er tale om en træløber eller spætmejse, der befinder sig på bagsiden af den tykkeste stamme

Kommentér

Jan Pedersen
#5 Kommentar postet d. 15-10-14 kl. 17:25. Emne: En fugl?
Sherlock/Falkeøje-prisen går til Henrik som har kunnet udlede en sammenhæng mellem lokaliteten og nyhederne om fuglekongerne, og ikke mindst kunnet lokalisere fuglekongen på billedet selvom den var næsten ude af syne. Imponerende!

På billedet i fuld opløsning ses bugen som Henrik nævner, men også halespidsen og en fod - Dog ikke tilstrækkeligt til at jeg ville have gættet på fuglekonge.

Venlig hilsen

Jan

En fugl? (Sherlock/Falkeøje-prisen går til Henrik som har kunnet udlede en sammenhæng mellem lokaliteten og ny)
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 600)
Kommentér

Jan Pedersen
#6 Kommentar postet d. 15-10-14 kl. 17:28. Emne: En fugl?
For en god ordens skyld kommer her også et billede af den "relativt lille" fugl, da den kom frem i synsfeltet. Ikke helt skarpt - den havde travlt med at komme videre

Mange tak fordi i gad deltage.

Venlig hilsen

Jan

En fugl? (For en god ordens skyld kommer her også et billede af den "relativt lille" fugl, da den kom frem i s)
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 800)
Kommentér

Hanne Bertelsen
#7 Kommentar postet d. 15-10-14 kl. 19:28. Emne: En fugl?
Fin fugl ser ud som om den er ringmærket.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator