Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Koralsvamp? / Køllesvamp? / Troldkølle? ... (Læst 278 gange) Postet d. 15-10-14 kl. 22:57
Denne voksede 3-4 steder på ca. 10 kvadratmeter, med bøgetræer og græs (noget af yderarealerne omkring vores sportscenter). Græsset klippes i ny og næ (ikke som en haveplæne).

Lugten er svag - men dog en anelse "kemisk".

Konsistensen er skør - den smuldrer let mellem fingrene.

Belæg haves ... og jeg kan snildt undersøge mere på fundstedet, hvis det ønskes

Koralsvamp? / Køllesvamp? / Troldkølle? ... (Denne voksede 3-4 steder på ca. 10 kvadratmeter, med bøgetræer og græs (noget af yderarealerne omkri)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 16-10-14 kl. 07:05. Emne: Koralsvamp? / Køllesvamp? / Troldkølle? ...
Det er Kam-Troldkølle Bodil Torbjørn

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 16-10-14 kl. 10:20. Emne: Koralsvamp? / Køllesvamp? / Troldkølle? ...
Torbjørn - dog kunne jeg tænke mig, at få at vide, hvilke kendetegn du har heftet dig ved (så jeg bliver bedre til at skelne fremover )

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 16-10-14 kl. 10:25. Emne: Koralsvamp? / Køllesvamp? / Troldkølle? ...
Hej Bodil

Farverne, den noget uregelmæssige vækst men udpræget kamformet i spidserne. Iøvrigt synes jeg den smager af rå pigsvamp, prøv det næste gang du møder dem begge!

Held og lykke Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator