Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Hvilken klæbrig svamp i granskov (Læst 463 gange) Postet d. 18-10-14 kl. 00:16
Hverken lugt eller smag var noget særligt ...

Hvilken klæbrig svamp i granskov (Hverken lugt eller smag var noget særligt ...)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#1 Svar postet d. 18-10-14 kl. 09:49. Emne: Hvilken klæbrig svamp i granskov
Visse træk minder om mørkprikket sneglehat. - se linket HER

Et billede med fokus på stok kan måske afgøre det.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 18-10-14 kl. 10:44. Emne: Hvilken klæbrig svamp i granskov
Hej Thomas, jeg slog min lid til, at den del af stokken, der er synlig på billedet (forstørrelsen af lamellerne, i nederste venstre hjørne).

Efter at have kigget på adskillige billeder af Mørkprikket s., synes jeg, at de alle havde nedløbende lameller - og det mener jeg ikke er tilfældet på "min" svamp ... ??

Jeg havde også et billede (sløret ) af den mindste svamp, hvor stokken er synlig:

Hvilken klæbrig svamp i granskov (Hej Thomas, jeg slog min lid til, at den del af stokken, der er synlig på billedet (forstørrelsen af)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 18-10-14 kl. 12:28. Emne: Hvilken klæbrig svamp i granskov
Jeg kan supplere med, at der er hvidt sporet ...

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 18-10-14 kl. 12:30. Emne: Hvilken klæbrig svamp i granskov
Hmm ... altså sporeafkast (som jeg faktisk skrev, men min nye tablet valgte noget andet )

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#5 Svar postet d. 20-10-14 kl. 18:03. Emne: Hvilken klæbrig svamp i granskov
Hej Bodil, jeg kan se du gør dig umage og bruger lang tid, så vil anbefale dig at prøve med en mere klassisk opstilling med unge, modne, liggende og stående frugtlegmer i samme billede. Det vil lette bestemmelses arbejdet betragteligt.

Mener ikke der er nogen problemer med at kalde den mørkprikket sneglehat.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#6 Kommentar postet d. 20-10-14 kl. 19:53. Emne: Hvilken klæbrig svamp i granskov
Tak for gode råd ... og svar

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator