Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Thomassen
Hvilken svamp ? (Læst 238 gange) Postet d. 18-10-14 kl. 11:37
Set i går den 17.oktober 2014 i Soldaterskoven i Tønder kommune. Svampen voksede på terrænet i et skovområde med nåle- og løvtræer. Hat 5 - 8 cm. opsplittet i randen på lidt ældre eksemplarer. Stok 8 - 12 cm. brun, på ældre eksemplarer fladtrykt.

Jeg upload nogle foto af svampen. Har gennembladet DANMARKS SVAMPE uden at finde nogen der ligner, så jeg nå have hjælp.

Venlig hilsen Per.

Hvilken svamp ? (Set i går den 17.oktober 2014 i Soldaterskoven i Tønder kommune. Svampen voksede på terrænet i et sk)
Foto: Per Thomassen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#1 Kommentar postet d. 18-10-14 kl. 11:39. Emne: Hvilken svamp ?
Et foto mere.

Hvilken svamp ? (Et foto mere.)
Foto: Per Thomassen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 18-10-14 kl. 12:09. Emne: Hvilken svamp ?
Hej Per

Det er Knippe-fladhat, læg mærke til voksemåden, de lyse tætte lameller, og den brune, fint filtede stok. Arten er på tilbagetog nu hvorfor den ofte ser underlig ud!

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#3 Kommentar postet d. 18-10-14 kl. 12:31. Emne: Hvilken svamp ?

Hej Torbjørn.

Mange tak for forklaring på udseendet og bestemmelse

På mit første foto, i venstre side står der et mindre eksemplar af svampen, som jeg nu, når jeg kigger på fotoet i DANMARKS SVAMPE kan se passer med Knippe-fladhat.

Venlig hilsen Per.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator